خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

یادداشت برداری: علم ، راهکارها و نکات

شرکت در سخنرانی های کلاس یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای موفقیت علمی خود انجام دهید. یادداشت برداری م inثر در کلاس باعث می شود که وقت شما در کلاس صرف شده و مفید باشد.


به گفته کارشناسان ، یادداشت برداری در کلاس دارای دو عملکرد اصلی است: بعداً برای مطالعه و بررسی (سوارد ، 1910). به گفته هارتلی و مارشال (1974) دانش آموزانی که یادداشت برداری می کنند در کلاس توجه و تمرکز بیشتری را تجربه می کنند (همانطور که در Cuseo ، Fecas & Thompson ، 2007 ذکر شده است). علاوه بر این ، نوشتن در طول کلاس و مرور یادداشت ها قبل از آزمون یادآوری بهتری ایجاد می کند که برای عملکرد شما در امتحانات مهم است (Kiewra، 1985). هنگام ارزیابی استراتژی های یادداشت برداری خود ، از خود بپرسید که آیا به این دو عملکرد اصلی رسیده اید یا خیر. اگر اینگونه نیستید ، روشهایی را در نظر بگیرید که بتوانید استراتژیهای خود را برای تأثیرگذاری بیشتر تغییر دهید.


مهم است که سطوح مختلف یادداشت برداری را به خاطر بسپارید. یادداشت برداری در سطح شامل نوشتن کلماتی است که می شنوید اما در واقع توجهی به مفهوم یا موضوع ندارید. این ممکن است شبیه به گزارشگر دادگاه باشد که نسخه دادرسی را رونویسی می کند: آنها اطلاعات را ضبط می کنند اما ممکن است شخصاً آنها را پردازش نکنند (Anderson & Armbruster، 1991). در مقایسه ، همانطور که می خواهید در یادداشت برداری موثر باشید. و برای استفاده بیشتر از این عمل ، باید یادداشت برداری مبتنی بر معنی را که با تفکر و پردازش آنچه گفته می شود مشخص کنید. به جای تلاش برای نوشتن هر کلمه ای که می شنوید ، شما به سخنران گوش می دهید و شروع به ایجاد ارتباط می کنید و درک خود را از آنچه ارائه می شود شکل می دهید. شما آنچه راجع به آن صحبت می کنید را به قول خودتان یادداشت کنید. هنگامی که به ایده های اصلی گوش می دهید ، استنباط می کنید و حوزه های س identifyال را شناسایی می کنید ، این سطح یادداشت برداری برای سخنرانی در کلاس ایده آل است.


به یاد داشته باشید که یادداشت ها فقط به همان خوبی هستند که با آنها انجام می دهید. به یادداشت های خود برگردید و مطمئن باشید که تمام پاسخ هایی را که به دنبال س toالاتی که در حین سخنرانی یا خواندن یا پیش کاری قبل از کلاس انجام داده اید ، گرفته اید. سپس ، ببینید چگونه می توانید آنچه را که ضبط کرده اید تبدیل کنید.


آیا می توانید آن را به یک راهنمای مطالعه تبدیل کنید؟

آیا می توانید چندین مجموعه یادداشت در مورد همان موضوع را ترکیب کنید؟ (یادداشت های مطالعه ، بحث / تلاوت / آزمایشگاه ، یادداشت های سخنرانی و غیره)

آیا می توانید یادداشت های خود را یادداشت کنید و اطلاعات را به نمودار یا نقشه ذهن / مفهوم تبدیل کنید؟

برگرفته از: https://www.rathgraphic.com/sarresid-dastyar.html

با وارد کردن یادداشت های خود و تبدیل آنها به چیزی جدید ، از خود می خواهید ارتباط برقرار کنید ، اطلاعات را به زبان خود ادامه دهید و خلا gap درک و اطلاعاتی را که گرفته اید شناسایی کنید. اگر به اطلاعات بیشتر در زمینه یادداشت برداری علاقه دارید ، به مطالب Note Taking 101 در زیر نگاهی بیندازید ، و اگر نکات دیگری می خواهید ، ادامه مطلب را بخوانید:


مغز خود را برای دریافت اطلاعات آماده کنید. وقتی قبل از رفتن به کلاس می خوانید و یادداشت برداری می کنید ، مغز شما را برای محتوایی که در سخنرانی با آن روبرو خواهید کرد. می توانید س questionsالاتی درمورد موارد ناشناخته یا چیزهایی که می خواهید درباره آنها بیشتر بدانید و غیره ایجاد کنید. همه اینها به شما امکان می دهد سخنرانی را پیش بینی کرده و بین آنچه خوانده اید و آنچه می شنوید ارتباط برقرار کنید و خلا gapها را پر کنید.

یادداشت های سخنرانی ارائه شده را چاپ کنید. در بعضی مواقع ، مدرسان قبل از کلاس یادداشت های سخنرانی یا اسلایدهای پاورپوینت را روی Canvas یا وب سایت کلاس ارسال می کنند. اگر این موارد را چاپ کنید ، می توانید یادداشت های خود را مستقیماً در اسلایدها بنویسید. شما در حال نوشتن آنچه در آنجا است نیستید. بلکه سعی دارید اطلاعات جدیدی را از این سخنرانی بدست آورید.

به کل سخنرانی بسیار دقت کنید. ایده های اصلی ، روابط بین مفاهیم و مثالها را گوش کنید. به طور فعال به آنچه می شنوید فکر کنید و در مورد آنچه در یادداشت های خود بنویسید انتخاب کنید. چرا مربی نمونه هایی را که انتخاب می کنند انتخاب می کند؟ چگونه بخشهای مختلف سخنرانی همه به هم متصل می شوند؟ چه فایده ای دارد؟

در مورد تکالیف و اطلاعات امتحان یادداشت برداری کنید. اگر این سخنرانی شامل هرگونه بحث درباره انتظارات از یک تکلیف یا امتحان باشد ، این اطلاعات مهمی برای نوشتن است. این اطلاعات ممکن است در شرح وظایف رسمی یا Canvas نباشد ، یا ممکن است جزئیات دیگری وجود داشته باشد که برای شما مفید باشد.

یادداشت ها و اطلاعات آنها را دوباره مرور کنید. پس از پایان کلاس ، وقت خود را صرف مرور مجدد ، بازنویسی ، تغییر شکل و / یا یادداشت های خود کنید. با اطلاعات مربوط به کتاب / فیلم / صفحه بحث به یادداشت های خود اضافه کنید. اگر برای مطالعه با همسالان خود ملاقات کردید ، در مورد یادداشت های خود با آنها ارتباط برقرار کنید ، زیرا ممکن است آنها چیزی را یادداشت کرده باشند که از دست داده اید و برعکس.

یادداشت برداری خود را ارزیابی کنید. با دانش آموزان دیگر مقایسه کنید ، با مربی چک کنید و سعی کنید از یادداشت های خود برای آموزش مطالب به کسی استفاده کنید. اگر یادداشت های شما هنگام مرور مجدد اطلاعات یا بعداً در حال مطالعه ، موثر به نظر نمی رسند ، در استراتژی یادداشت برداری خود تجدید نظر کنید.

خاطرات و. خاطرات - اندیشه هایی برای تأمل. . .

یک دفترچه خاطرات می گوید در یک بازه زمانی مشخص چه اتفاقی می افتد و درباره اتفاقات خاصی که رخ داده است نوشته می شود. این کسی خطاب به شخصی که این چیزها به او اتفاق افتاده است. خاطرات معمولاً به عنوان ثبت وقایع ، معاملات یا مشاهدات روزانه یا در فواصل مکرر نوشته می شوند.


در کتاب کالکین ، زندگی در میان خطوط ، ارنست بکر اظهار داشت: "آنچه بشر از آن می ترسد پیر شدن نیست بلکه پیر شدن است بدون اینکه چیزهایی بهم اضافه شوند."


به همین دلیل است که ما خاطرات خود را می نویسیم.


خاطرات روایت شخصی نیستند. خاطرات تنها یک لحظه نیستند. خاطرات مربوط به خطوط طرح یا الگوهایی است که آن لحظات را به هم پیوند می دهد.


ویرجینیا وولف می گوید: "خاطرات آن چیزی نیست که اتفاق می افتد ، بلکه شخصی است که اتفاقات برای او رخ می دهد."


نوشتن خاطره با ارائه معماری زندگی ما ارتباط دارد تا قابل توجه شود. خاطرات به جای نوشتن با آمار ، با صحنه نوشته می شود.


خاطرات به فرد اجازه می دهد تصاویر ، رویدادها و گنجینه هایی را که چیزهای مهم مربوط به خودشان را نشان می دهد ، انتخاب کند. چالش اصلی در نوشتن خاطرات این است که دریابید چگونه لحظات خاص در خطوط زندگی شخصی خود قرار می گیرند. نه تنها باید لحظه زندگی آنها را کشف کرد ، بلکه معنای آن را در آن لحظه ها کشف کرد.


خاطرات همیشه دو لبه است. در خاطرات ، داستان نگارش شده را همیشه نویسنده ای به یاد می آورد که اکنون پیرتر و عاقل تر است. به اندازه کافی جالب توجه است ، به نظر می رسد هر زمان "آن زمان" و "اکنون" در خاطرات وجود داشته باشد ، هم لحظه ها و هم معانی وجود دارد.

منبع: رث گرافیک

با این نگاه ، خاطره نویسی ، گذشته را واقعی و زنده و جذاب می کند ، گویی که دیروز اتفاق افتاده است. بوها و اصوات مربوط به زمان های دیگر ، نوشتاری غنی و محرک ایجاد می کنند. ما به نوبه خود بیشتر از آنچه یک دفتر خاطرات ارائه می دهد یاد می گیریم.


نورین برند ، هماهنگ کننده برنامه و آموزش ، موزه هولوکاست فلوریدا ، سن پترزبورگ ، فلوریدا.


سوالات بحث و گفتگو:

چه چیزی دفتر خاطرات را منحصر به فرد می کند؟

چگونه می توان از یادداشت های روزانه برای آموزش هولوکاست استفاده کرد؟

چه موضوعات مهمی وجود دارد که می توان از طریق دفتر خاطرات به آنها پرداخت.

چند دفتر خاطرات معروف که می دانید از هولوکاست به وجود آمده اند چیست؟

چرا آن فرانک چنین جذابیت گسترده ای داشته است؟

چگونه می توان این مضامین را به کلاس ترجمه کرد؟

آن فرانک چه مقدار از داستان را تعریف می کند؟

چه تفاوتی بین دفتر خاطرات و خاطرات وجود دارد؟


سالنامه، سررسید و هدایای تبلیغاتی

10 ویژگی برتر که باید در دفترچه بعدی خود جستجو کنید

همه در هنگام خرید لپ تاپ در مورد صفحه نمایش ، ضعف و دوام باتری صحبت می کنند ، اما در مورد چیزهای کوچکی که هیچ کس به آنها فکر نمی کند چه می کنید؟ در اینجا 10 ویژگی برتر وجود دارد که ممکن است بخواهید هنگام خرید دفترچه بعدی خود به دنبال آنها بگردید.


درب آسان باز

بیشتر اوقات ، لولای صفحه نمایش در بیشتر نوت بوک هایی که آزمایش می کنیم ، سخت است تا جایی که مجبور می شویم شاسی را با یک دست نگه داریم و درب آن را با دست دیگر باز کنیم. اگر طرح لولا به شما اجازه می دهد درب را با یک دست باز کنید ، راحت است. در بررسی ها به دنبال ذکر این موارد باشید. اپل به دلیل ارائه این راحتی در خط مک بوک خود مانند MacBook (2016) مشهور است.


در یک یادداشت مرتبط ، به دنبال یک لب خفیف در مرکز بالای صفحه نمایش باشید. با سهولت در گرفتن آن می توانید درب انگشت خود را باز کنید.


بنادر واقع شده

بیشتر افراد هنگام خرید دفترچه یادداشت جدید ، از محل بندر چشم پوشی می کنند. اگر قصد استفاده از ماوس خارجی را دارید ، به محل قرارگیری درگاه ها در یک دفترچه یادداشت نگاهی بیندازید. اگر بیشتر درگاه ها در سمت راست شاسی قرار داشته باشند و راست دست باشید ، ممکن است سیم های برخی از دستگاه هایی که به برق متصل می کنید ، بیرون زده و با استفاده از ماوس مانع شما شوند.


این که بتوانید بدانید که پورت ها با توجه به احساس می توانند استفاده از نوت بوک را نیز آسان کنند. به همین دلیل ، درگاه هایی که در کناره های دفترچه قرار دارند ، از آنجا که بیشتر به چشم می آیند ، کاربرد بیشتری دارند. به عنوان مثال ، بنادر واقع شده در پشت دفترچه ممکن است شما را مجبور به بستن درب و احتمالاً انتقال نوت بوک کنید تا ببینید چه چیزی به آنجا برمی گردد.


برای یک بررسی کامل در این مورد ، به راهنمای خرید نوت بوک نگاهی بیندازید: انتخاب و قرار دادن بندر.


USB Type-C

برگشت پذیر USB Type-C یا USB-C در حال کسب اعتبار به عنوان بندر آینده است. از اوایل سال 2017 ، هنوز تصویب گسترده ای در دنیای الکترونیک مصرفی دیده نشده است ، اما به احتمال زیاد این مدت طولانی نخواهد بود.


USB Type-C برای جایگزینی پورت مستطیل شکل فعلی USB Type-A در نظر گرفته شده است. به هر حال این تئوری است.


قسمت مناسب در مورد USB Type-C این است که می تواند طیف وسیعی از دستگاهها را پشتیبانی کند ، حتی برای اتصال ویدیو به اتصالات HDMI و DisplayPort جایگزین می شود. (مورد دوم به این بستگی دارد که سازنده نوت بوک آن قابلیت را فراهم کند.) اگر نوت بوک از Thunderbolt 3 پشتیبانی کند ، حتی می تواند از یک کارت گرافیک خارجی با ویندوز 10 پشتیبانی کند. نگران باشید که آیا می توانید کارت گرافیک نوت بوک خود را ارتقا دهید.


گرچه یک مورد ضروری نیست ، اما USB Type-C می تواند ارزش ورود به دفترچه یادداشت بعدی خود را داشته باشد ، مخصوصاً اگر قصد دارید آن را برای چندین سال نگه دارید. Dell XPS 15 (2016) یکی از نمونه های نوت بوک فعلی است که آن را دارد. آغازگر ما: USB Type-C: آیا اکنون به آن نیاز دارید؟


منبع سالنامه: https://www.rathgraphic.com/


Touchpad Center عملکرد را کلیک کنید

یک موس خارجی ممکن است به شما امکان کلیک مرکزی با استفاده از چرخ پیمایش ماوس را بدهد ، اما در مورد صفحه لمسی یک دفترچه یادداشت چه می کنید؟ در دنیای امروز ، بیشتر نوت بوک ها همان چیزی است که ما آنها را پد کلیک بدون دکمه می نامیم ، جایی که می توان سطح پد را در هر نقطه فشار داد و یک کلیک ایجاد کرد. این لپ تاپ ها به طور کلی جایگزین پد های لمسی سنتی شده اند که متشکل از یک پد و سپس دکمه های فیزیکی چپ و راست کلیک در فاصله نزدیک هستند. ما گاهی اوقات دکمه کلیک مرکزی را در مدلهای ایستگاه کاری بزرگتر مانند HP EliteBook 8730w قدیمی مشاهده می کنیم ، اما این چند سال است که می گذرد.


ممکن است از طریق نرم افزار بتوانید عملکرد کلیک مرکزی را روی صفحه کلیک بدون دکمه انجام دهید. این کار معمولاً با اختصاص دادن حرکتی مانند ضربه زدن به دو انگشت انجام می شود. ممکن است بخواهید در انجمن های ما س askال کنید که آیا به این نوع عملکرد برای یک دفترچه یادداشت خاص علاقه دارید؟


برخی از تنها نوت بوک هایی که از آنها می دانیم و هنوز شامل دکمه های اختصاصی کلیک مرکزی هستند ، مدل های خاصی از Lenovo ThinkPad مانند ThinkPad X1 Yoga (OLED) است.


پلاگین و اندازه آداپتور برق

آداپتور برق نوت بوک معمولاً هنگام خرید نوت بوک نادیده گرفته می شود. ما دوست داریم آداپتور برق تا حد ممکن کوچک و آسان حمل شود. وقتی آداپتور برق ضخیم تر و سنگین تر از حد لازم است ، تقریباً هدف از خرید یک نوت بوک فوق العاده نازک را شکست می دهد.


نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید اتصال دیواری آداپتور برق است. در آمریکای شمالی ، آداپتورهای برق نوت بوک معمولاً دارای یک آداپتور دو یا سه شاخه هستند. نوت بوک های لنوو مانند یوگا 710-11 معمولاً از آداپتور دو شاخه استفاده می کنند ، حداقل در مدل های کلاس مصرفی خود. چیزی که از آن نوت بوک خاص خوشمان نمی آمد این واقعیت بود که دو شاخه شاخه آن در خود آداپتور تعبیه شده بود. این بدان معناست که آداپتور هنگام اتصال به برق می تواند یک یا دو خروجی را مسدود کند. از طرف مثبت ، نسبتاً جمع و جور بود.


نوت بوک های بازی تمایل به داشتن بزرگترین آداپتورهای برق دارند. اندازه بزرگتر آداپتور در مواردی که نیاز به تأمین برق بیشتری به اجزای داخلی نوت بوک است ، مورد نیاز است. برای راهنمایی در مورد نوت بوک های بازی ، به راهنمای Gaming Notebook 2016 ما نگاهی بیندازید.


صفحه کلید دارای نور پس زمینه

صفحه کلیدهای دارای نور پس زمینه بیش از هر زمان دیگری پربار هستند ، اما هنوز به هر دفترچه یادداشت راه پیدا نکرده اند. قبل از اینکه دکمه سفارش را در نوت بوک بعدی خود بزنید ، مشخصات صفحه را دوباره بررسی کنید ، مگر اینکه به صراحت گفته شود نوت بوک دارای صفحه کلید دارای نور پس زمینه است ، احتمالاً اینگونه نیست.


نوت بوک های مخصوص بازی ، مانند Asus RoG Strix ، تقریباً دارای صفحه کلیدهای دارای نور پس زمینه هستند. با این حال ، کمتر پیدا خواهید کرد که یک دستگاه جداشونده ارزان قیمت مانند Lenovo Ideapad Miix 310 داشته باشید. به طور کلی نوت بوک های سطح ورودی از نور پس زمینه صفحه کلید برخوردار نیستند. برای دسترسی به گزینه معمولاً باید به یک مدل ردیف دوم یا بالاتر بروید.

سالنامه و سررسید رث گرافیک

کنترلهای اختصاصی رسانه
میزان صدا ، پایین ، بی صدا و کنترل های پخش اختصاصی مانند مکث به سختی در نوت بوک های امروز پیدا می شوند. این قابلیت ممکن است از طریق میانبر صفحه کلید در دسترس باشد ، اما به اندازه داشتن یک دکمه اختصاصی راحت یا لمسی نیست.

معمولاً یافتن کنترل های کنترل میزان صدا در نوت بوک ها و تبلت های قابل تبدیل مانند کتاب بی نظیر Lenovo Yoga. این قابلیت بیشتر برای بهبود قابلیت استفاده در حالت رایانه لوحی گنجانده شده است ، اما هنگام استفاده از دستگاه به عنوان یک نوت بوک معمولی ، عملکرد آن به همان خوبی است.

قفل عملکرد
در صورت عدم وجود کنترل های رسانه اختصاصی ، اگر یک نوت بوک دارای ویژگی به نام Function Lock باشد ، می توانید آرامش پیدا کنید. این معمولاً با علامت روی کلید Escape در سمت چپ و بالای صفحه کلید نشان داده می شود. در برخی از Lenovo ThinkPads مانند P50s ، کلیدهای Function + Esc را فشار دهید تا عملکرد قفل فعال یا غیرفعال شود.

کاری که این ویژگی انجام می دهد این است که شما می توانید نقش اصلی کلیدهای عملکرد را تعیین کنید - این کلیدهای F1 تا F12 است. فعال کردن عملکرد قفل بر روی یک نوت بوک معمولاً F1 تا F12 را به فشار اولیه تبدیل می کند ، و برای دسترسی به قابلیت های ثانویه مانند کاهش و افزایش میزان صدا یا روشنایی صفحه ، لازم است که کلید عملکرد را در کنار آن کلیدها فشار دهید. غیرفعال کردن عملکرد قفل ، شما را مجبور به انجام عکس این کار می کند ، برای مثال ، برای استفاده از F1 ، عملکرد را همراه با F1 فشار دهید.

اگر کاربر مشتاق میانبر ویندوز هستید ، این ویژگی واقعاً مفید خواهد بود. اگر کلیدهای F1 تا F12 فشار اولیه نیستند ، می توانید یک کلید اضافی را در آنجا گیر بیاورید تا میانبر مورد نظر خود را دریافت کنید ، مگر اینکه نوت بوک دارای ویژگی Function Lock باشد که به شما امکان می دهد موارد اولیه را تغییر دهید. اگر می خواهید کمی مفیدتر باشید ، به راهنمای ما در مورد میانبرهای صفحه کلید Windows 10 نگاهی بیندازید.

این شرط مطمئنی است که اکثر نوت بوک ها عملکرد قفل ندارند. ممکن است بتوان عملکردهای F1 را از طریق کلیدهای F12 در BIOS نوت بوک عوض کرد ، اما این یک عکس طولانی است. اگر به تصویر صفحه کلید نوت بوک نگاه کنید و نماد "FnLk" را ببینید ، این نشانگر خوبی است که نوت بوک از قابلیت آن برخوردار است.

وب کم و میکروفون با کیفیت خوب
اگر کاربر Skype هستید یا نیاز به انجام هر نوع کنفرانس ویدیویی دارید ، تنظیم وب کم و میکروفون بهتر از حد متوسط ​​ضروری است. آرایه های میکروفون در اکثر نوت بوک ها معمولاً از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. در بالای صفحه به دنبال سوراخ های کوچک باشید ، زیرا معمولاً در آنجا میکروفن (های) قرار دارند. در تنظیمات بهتر میکروفون از آرایه ای از دو یا چند میکروفون برای صدای جهت دار استفاده می شود.

وب کم داستان متفاوتی است. تهیه یک دفترچه یادداشت با وب کم عالی و همچنین تهیه یک دفترچه کاملاً برعکس امکان پذیر است. کم کمترین وب کم هایی که امروزه در نوت بوک ها پیدا می شوند معمولاً دارای رزولوشن 720p یا HD هستند که معمولاً به آن اشاره می شود. اگر وب کم با وضوح FHD یا 1080p در لیست قرار گرفته باشد ، به خصوص اگر دارای نرخ 30 فریم در ثانیه (فریم در ثانیه) باشد ، احتمالاً کیفیت بهتری دارد.

اگر به یک فروشگاه الکترونیکی دسترسی دارید که دارای نوت بوک است ، به آنجا بروید و آن را آزمایش کنید. روش ساده برای این کار باز کردن منوی استارت در ویندوز 10 ، تایپ "دوربین" و باز کردن برنامه دوربین فروشگاه Windows است. با این کار می توانید آنچه را که دوربین می بیند ببینید.

دفتر خاطرات

دفتر خاطرات ، فرم نوشتن زندگینامه ، سابقه ای که به طور منظم از فعالیت ها و بازتاب های خاطرات نگهداری می شود. دفتر خاطرات که عمدتا فقط برای استفاده نویسنده نوشته شده است ، صراحت دارد که بر خلاف نوشتن برای انتشار است. اصل و نسب کهن آن با وجود این اصطلاح در لاتین ، diarium ، که خود از قالب ("روز") گرفته شده است ، نشان داده می شود.


فرم دفتر خاطرات در اواخر رنسانس ، زمانی که اهمیت فرد شروع به تأکید کرد ، شروع به گل دادن کرد. علاوه بر افشای شخصیت یادگاری ، دفتر خاطرات از اهمیت زیادی برای ثبت تاریخ اجتماعی و سیاسی برخوردار بوده اند. Journal d’un bourgeois de Paris ، که توسط یک کشیش گمنام فرانسوی از 1409 تا 1431 نگهداری می شود و توسط دست دیگری تا سال 1449 ادامه می یابد ، برای مورخ سلطنت چارلز ششم و چارلز هفتم بسیار ارزشمند است. همین نوع توجه به وقایع تاریخی ، یادبودهای امور انگلیس را توسط وکیل و نماینده پارلمان بولسترود ویتلوک (1605–75) و دفتر خاطرات مارکیز دو دانگو فرانسوی (1638–1720) مشخص می کند ، که سالهای 1684 تا مرگ وی را در بر می گیرد. ساموئل پپیس ، که خاطرات او از 1 ژانویه 1660 تا 31 مه 1669 ، دفتر خاطرات انگلیسی John Evelyn برتر است ، هم یک تصویر شگفت انگیز و صریح از مواد مخروطی و ضعف های او و هم تصویری خیره کننده از زندگی در لندن ارائه می دهد. ، در دادگاه و تئاتر ، در خانه خودش و در دفتر نیروی دریایی او.


سالنامه و سررسید رث گرافیک

در قرن هجدهم ، یک دفتر خاطرات با علاقه عاطفی فوق العاده توسط Jonathan Swift نگهداری می شود و به عنوان مجله برای Stella به ایرلند ارسال می شود (نوشته شده در 1710–13 ؛ چاپ 1766–68) این اثر یک ملغمه تعجب آور از جاه طلبی ، محبت ، شوخ طبعی ، و جنون است. مهمترین دفتر خاطرات انگلیسی در اواخر قرن هجدهم ، خاطرات داستان نویس فانی برنی (Madame d’Arblay) بود. در سالهای 1842–46 منتشر شد. جیمز بوسول ژورنال یک تور به هبریدز (1785) ، یک دفترچه خاطرات واقعی اگرچه تا حدودی گسترش یافته ، از اولین کتابهایی بود که در طول زندگی نویسنده آن منتشر شد.


علاقه به دفتر خاطرات در قسمت اول قرن نوزدهم بسیار زیاد شد ، در این دوره بسیاری از خاطرات عالی ، از جمله Pepys ، برای اولین بار منتشر شد. کسانی که از نظر ادبی غیرمعمول هستند شامل مجله Sir Walter Scott (چاپ شده در سال 1890) ؛ مجلات دوروتی وردزورث (منتشر شده پس از مرگ او در سال 1855) ، که تأثیر او را بر برادرش ویلیام نشان می دهد. و دفتر خاطرات هنری کراب رابینسون (1775–1867) ، که در سال 1869 منتشر شد ، با بسیاری از مطالب بیوگرافی در مورد آشنایان ادبی وی ، از جمله گوته ، شیلر ، وردزورث و کلریج. انتشار خاطرات پس از مرگ خاطرات هنرمند روسی ماری باشکیرتسف (1860–84) در سال 1887 و همچنین انتشار دفتر خاطرات برادران گنکورت از سال 1888 ، احساسات بزرگی ایجاد کرد.


در قرن بیستم ، دفترچه خاطرات کاوشگر رابرت اف اسکات (12-12-1910) ، مجله کاترین منسفیلد (1927) ، مجله دو جلدی آندره ژید (1939 ، 1954) ، کتاب خاطرات یک دختر جوان آن فرانک (1947) و پنج جلد کتاب خاطرات ویرجینیا وولف (1977–84) از مهمترین نمونه ها هستند.



چگونه می توان یک خاطره نوشت؟

اگر داستانی برای گفتن دارید و اتفاقاً داستان شما هم باشد ، ممکن است از خود بپرسید که چگونه یک خاطره بنویسید. نوشتن خاطره می تواند یک کار بسیار چالش برانگیز ، در عین حال بسیار با ارزش باشد. با این حال ، اولین کاری که باید انجام دهید تنظیم دیدگاه شماست. بیشتر افرادی که شروع به نوشتن خاطرات می کنند فراموش می کنند که آنها فقط زندگی خود را به سبک ژورنال خط نمی زنند. با یادگیری چگونگی نوشتن خاطره ، در واقع می آموزید که چگونه داستان خود را برای مخاطبان بیشتر از شما ، دوستان و خانواده خود بگویید. در واقع شما امیدوارید که کاملاً غریبه ها را به زندگی خود علاقه مند کنید.


این بدان معناست که شما باید خود را به عنوان یک شخصیت ، و داستان خود را به عنوان یک طرح خلاصه کنید ، زیرا بسیاری از داستان های تخیلی نوشتن ایده های هنری نیز در مورد خاطرات اعمال می شود. گاهی اوقات ، نوشتن خاطرات در واقع دشوارتر از نوشتن داستان است ، زیرا نویسندگان مشتاق خاطرات اغلب از نظر چگونگی "شکل دادن" داستان های خود احساس محدودیت می کنند. آنها در زندان "آنچه واقعاً اتفاق افتاده است" گرفتار شده اند و احساس نمی کنند می توانند اطلاعات را تغییر دهند یا از نو ترتیب دهند.


مطمئناً ، شما می خواهید هنگام نوشتن خاطرات ، در قصه گویی به حقیقت متعهد شوید و من در اینجا کمی بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد. اما شما همچنین مجاز به ترکیب شخصیت ها ، تغییر نام شخصیت ها ، حذف رویدادها ، ساختگی گفتگو ، فشرده سازی یا ترکیب رویدادها هستید ، و در غیر این صورت زمان را به سود روایت یک داستان جذاب تر دستکاری کنید. این جایی است که ایده "شکل دهی" واقعاً مطرح می شود. تا زمانی که در مورد کاری که انجام می دهید صادق باشید ، اگر این کار را انجام دهید ، خوانندگان برای سوار شدن همراه می شوند.


شاید بهترین توصیه در زمینه نوشتن خاطرات این باشد که انتخاب کنید با کدام قسمت از زندگی خود می خواهید کار کنید. شما قرار نیست با بیان داستان زندگی خود از بدو تولد تا لحظه حاضر ، خوانندگان ، عوامل ادبیات خاطرات یا ناشران را به خود جلب کنید. این نوع قصه گویی مدت ها پیش از مد افتاده است. شما باید در مورد کدام جنبه از زندگی خود صحبت کنید. متوجه خواهید شد که چریل استراید روی پیاده روی خود به عنوان ستون فقرات وایلد تمرکز کرده است ، حتی اگر به پس زمینه دیگری برود. اما روایت همیشه به پیاده روی بستگی داشت. بنابراین آیا شما یک خاطره از خود کشف و توانمند سازی است؟ پیروزی بر خاطرات ناملایمات؟ خاطره اعتیاد؟ یک خاطره رابطه؟ داستان یک واقعه مهم و اینکه چگونه زندگی شما را تغییر داد؟


شما باید هدف خود را با یک رویداد شروع کنید که خلاصه اینکه شما کی هستید ، و داستان اصلی شما یا موضوع شما چیست. سپس رئوس مطالبی را که می خواهید در مورد آنها بحث کنید ، انتخاب کنید که همه آنها با موضوع مرتبط باشد. از آنجا ، تمرکز در نوشتن خاطرات باعث می شود خوانندگان بتوانند شما را بشناسند. این کار با درونیات زیادی انجام می شود (یا دسترسی به افکار ، احساسات ، واکنش ها و کشمکش درونی) و از طریق فلش بک ها و پس زمینه هایی که با دقت انتخاب شده اند و به داستان حاضر می افزایند.


بهترین روش برای درونی کردن نحوه نوشتن خاطره ، خواندن در گروه است. یک سری از اسامی را پیدا کنید که مثل شما می خواهید بنویسید. آیا شما مانند نورا مک اینرنی یک اعتراف سی ساله دارید؟ مقاله نویسی خنده دار مانند اسلون کراسلی؟ مدافع توانمند سازی زنان مانند الیزابت گیلبرت؟ وقایع نگاری آسیب های دوران کودکی مانند آگوستن باروز؟ قبیله خود را پیدا کنید و آنها را بخوانید ، سپس نوشتن داستان خود را با استفاده از آنچه آموخته اید شروع کنید.


منبع تقویم و سالنامه: https://www.rathgraphic.com/


تعداد کلمات MEMOIR

تعداد کلمات خاطره در همان محدوده تعداد کلمات بدیع یا 60،000 تا 80،000 کلمه وجود دارد. کوتاه تر از آن ، و ممکن است شما مواد کافی برای تحریک واقعی خوانندگان را نداشته باشید ، ممکن است به اندازه کافی عمیق در داستان خود وارد نشوید یا به اندازه کافی از آن بگویید. طولانی تر از آن ، و احتمالاً برش هایی وجود دارد که می توانید انجام دهید. این محدوده واقعاً نقطه شیرین است و در حالی که نمونه هایی از تعداد کلمات خارج از خاطرات را مشاهده می کنید ، هدف شما نوشتن یک خاطره قابل مصرف است که برای خواندن جذاب و سریع باشد. این بهترین کار در این محدوده شمارش کلمات خاطره انگیز است.


تعداد صفحه خاطره

همانطور که مشاهده می کنید ، طول خاطرات کاملاً متفاوت است و تعداد صفحات خاطرات با آن افزایش می یابد. به خصوص که تعداد صفحات در کتاب های منتشر شده برای شروع بسیار متنوع است. تعداد صفحه خاطرات به شدت تحت تأثیر عواملی مانند اندازه قلم ، طرح کتاب و سایر ملاحظات قالب بندی قرار دارد. به همین دلیل است که بیشتر نسخه های خطی منتشر نشده از نظر تعداد کلمات خاطره ای مورد بحث قرار می گیرند ، که اندازه گیری دقیق تری از طول خاطرات را نسبت به تعداد صفحات ارائه می دهد. با این حال ، رهنمودهای نادرست همیشه مفید هستند ، بنابراین متوسط ​​طول خاطرات بین 250 تا 400 صفحه است. بدیهی است که پروژه های طولانی تر صفحات بیشتری را اشغال خواهند کرد. پروژه های کوتاه تر ، همانطور که در بالا ذکر شد ، می توانند مشکل ساز باشند ، اما کمتر طول می کشد.


ملاحظات ویژه یادداشت

خاطرات در یک گروه خاص قرار دارند که اختلاف بین داستان و داستان را از بین می برند. از نظر فنی ، خاطرات داستان نویسی در نظر گرفته می شوند ، اما اغلب آنها را تحت عنوان "داستان نویسی داستانی" یا "داستان نویسی خلاق" می خوانید ، و این تکان دهنده ای است برای خاطره نویسان با استفاده از تکنیک های داستان سرایی داستانی برای بسته بندی بهتر داستان های خود برای مصرف عمومی.


اما این ایده که شما به جای داستان نویسی مستقیم ، داستان نویسی خلاقانه می نویسید ، س goodال خوبی را به ذهن متبادر می کند: رابطه یک خاطره نویس با حقیقت چیست؟ از نظر تجربه شخصی ، ایده "حقیقت" ذهنی است. اگر من و شما در یک کافی شاپ بنشینیم ، تجربیات ما ، آنچه که متوجه می شویم ، احساس ما در مورد آن ... همه به طور شگفت انگیزی متفاوت خواهد بود. بنابراین مهم است که به یاد داشته باشید ، وقتی در حال نوشتن یک خاطره هستید ، همانطور که تجربه کرده اید ، داستان خود را تعریف می کنید. یعنی دعوا با مادرت؟ نسخه شما احتمالاً کاملاً با نسخه آن متفاوت است. اما شما داستان خود را می گویید ، بنابراین نسخه شما همان چیزی است که در خاطرات شما وارد می شود.


خوانندگان خاطرات می فهمند که داستان نویسی داستانی واقعیتی نیست که گویی توسط دوربین امنیتی ضبط شده است. خاطرات ممکن است معیوب باشند. نویسندگان ممکن است آزادی خلاقیت داشته باشند ، شخصیت ها را با هم ترکیب کنند ، نام ها را تغییر دهند یا با جدول زمانی بازی کنند. بیشتر خاطرات با یک نوع سلب مسئولیت ، "اینها حوادث همانطور که نویسنده از آنها به خاطر می آورد" است. اگر ادعا کنید که چیزی صد در صد حقیقت است ، مشکلات واقعی به وجود می آیند ، اما اینطور نیست. در غیر این صورت ، برخی از آزادی های خلاقانه در داستان نویسی خلاق مجاز است. برای یک بحث عمیق تر درباره نوشتن خاطرات و اینکه واقعیت در کجاست ، کتاب هنر خاطرات Mary Karr را بخوانید.


بسیاری از نویسندگان خاطرات درمورد اینکه آیا می توانند داستان های خود را بازگو کنند بسیار متضرر هستند. شاید آنها نگران اعتبار خود ، یا مجازات احتمالی کسی باشند که تصویری دلسوزانه دریافت نمی کند. انتشار با نام خودکار همیشه یک گزینه است. اما غالباً ، مردم می فهمند که نوشتن خاطره رهایی آور و کاتاریک است. فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که رابطه شما با حقیقت چگونه خواهد بود و چگونه آن را بیان خواهید کرد.

چگونه می توان یک یادداشت منتشر کرد

در طول این مقاله ، من در مورد موضوعات مشترک بین خاطرات و داستان بحث کرده ام. این موارد وقتی ادامه می دهید که چگونه می توانید خاطرات خود را منتشر کنید ادامه می یابد. بیشتر خاطرات ، به ویژه از اولین کارها ، به جای نسخه پیشنهادی کتاب خاطرات ، به عنوان نسخه های خطی کامل مانند رمان ها به فروش می رسند. (می توانید اطلاعات بیشتر در مورد نوشتن و فروش یک پیشنهاد کتاب را در اینجا بخوانید.) نویسندگان باتجربه تر ، فقط با چند فصل نمونه ، اغلب می توانند با پیشنهاد خاطرات ، فروش داشته باشند. این نیز به آنچه ناشران خاطرات به دنبال آن هستند بستگی دارد.


هنگامی که یک نسخه خطی خاطرات کامل یا یک پیشنهاد کتاب خاطرات دارید ، می توانید مستقیماً به ناشران خاطرات نزدیک شوید یا به دنبال عوامل ادبی خاطرات باشید. یادتان هست که چگونه پیشنهاد کردم قبیله خاطره نویسی خود را زودتر پیدا کنید؟ این به شما کمک می کند تا در صحنه بزرگتر خاطرات متوجه شوید که داستان شما به کجا می رود. به این فکر کنید که به ناشران خاطرات یا عوامل ادبی خاطرات نزدیک شوید که روی داستان ها یا صداهای مشابه کار کرده اند یا برای مخاطبان مشابه چاپ کرده اند. ممکن است در آنجا ارواح خویشاوندی پیدا کنید. برای انتخاب هر یک از طرفین ، شما به یک نامه پرس و جو برای یادداشت نیاز دارید که نسخه پیشنهادی کتاب نسخه خطی یا کتاب خاطرات شما را معرفی کند. در اینجا ، روی نوع خاطرات خود و موضوع خود تمرکز کنید. خود و داستان خود را به روشی جالب قاب کنید. یک پاراگراف زیستی بزرگتر از آنچه در مورد رمان خود آورده اید ، بگنجانید و در صورت داشتن یکی از این موارد ، جزئیات مربوط به بستر بازاریابی خود را وارد کنید. به یاد داشته باشید ، با خاطرات ، شما فقط یک داستان نمی فروشید ، بلکه خودتان هم می فروشید.


ارسال مطالب موضوعی منحصر به فرد است که جای بحث بیشتری دارد و می توانید اطلاعات بیشتر را در اینجا بخوانید.


استخدام یک ویراستار خاطرات

اگر در نوشتن خاطرات تازه وارد هستید ، کمک می کند تا مجموعه ای با تجربه به کار خود نگاه کنید. منابع بیشتری را در مورد نحوه یافتن ویرایشگر بررسی کنید و از تخمین نرخ خدمات تحریریه اطلاعات کسب کنید.


لطفا دریغ نکنید که کتاب کار نوشتن من را بررسی کنید یا از طریق فرم تماس در زیر ، برای خدمات تحریریه تماس بگیرید.