خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

آلودگی آب چه تاثیری بر سلامت انسان دارد؟

آلودگی آب هنگامی اتفاق می افتد که یک قسمت از آب معمولاً توسط مواد شیمیایی یا میکروارگانیسم ها آلوده می شود. آلودگی آب می تواند باعث سمی شدن آب برای انسان و محیط زیست شود.


آب منبع اساسی برای تمام حیات روی زمین است. اگر منبع آب به دلیل آلودگی آلوده شود ، می تواند منجر به مسائل بهداشتی در انسان مانند سرطان یا بیماری های قلبی عروقی شود.


این مقاله به بررسی علل آلودگی آب ، چگونگی تأثیر آن بر سلامتی انسان و آنچه مردم می توانند برای جلوگیری از آن انجام دهند ، می پردازد.


آلودگی آب

اعتبار تصویر: JEAN AURELIO PRUDENCE / L’Express Maurice / AFP از طریق گتی ایماژ

آب یک منبع طبیعی است که همه موجودات زنده به آن نیاز دارند. از آب پاک در ساخت و توسعه اقتصادی و اقتصادی نیز استفاده می شود.


با این حال ، طبق اعلام سازمان ملل (UN) ، 2.2 میلیارد نفر فاقد دسترسی به خدمات آب آشامیدنی سالم هستند.


سازمان معتبر سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی (WHO) آمار زیر را در مورد آلودگی آب ذکر کرده است:


بیش از نیمی از جمعیت جهان از خدمات بهداشتی مدیریت شده ایمن برخوردار نیستند.

حدود 2 میلیارد نفر در کشورهایی با تنش آبی بالا زندگی می کنند ، به این معنی که مقدار آب موجود کمتر از مقدار مورد نیاز است.

کارشناسان تخمین می زنند که تا سال 2025 ، نیمی از جمعیت جهان در یک محیط تحت فشار آب زندگی کنند.

حدود 785 میلیون نفر خدمات اولیه آب آشامیدنی ندارند.

از دهه 1990 ، آلودگی آب تقریباً در همه رودخانه های آسیا ، آمریکای لاتین و آفریقا بدتر شده است.


منابع آلودگی آب

گاهی اوقات از آب به عنوان حلال جهانی یاد می شود ، زیرا بیش از هر مایع مواد دیگری را در آن حل می کند. با این حال ، این توانایی به این معنی است که آب به راحتی مستعد آلودگی است.


در زیر تنها برخی از راههای مختلف آلودگی آب وجود دارد.


فاضلاب و فاضلاب

پس از استفاده ، آب به فاضلاب تبدیل می شود. فاضلاب می تواند خانگی باشد ، مانند آب از توالت ، غرق یا دوش ، یا از مصارف تجاری ، کشاورزی یا صنعتی. همچنین فاضلاب به آب بارانی گفته می شود که روغن ، چربی ، نمک جاده ، آوار یا مواد شیمیایی را از سطح زمین به آبراهه ها شستشو دهد.


سازمان ملل تخمین می زند که 80٪ فاضلاب بدون تصفیه یا استفاده مجدد به اکوسیستم بازمی گردد.


در سال 2017 ، سازمان ملل متحد دریافت که 2 میلیارد نفر در سراسر جهان به امکاناتی مانند توالت یا توالت دسترسی ندارند. این سازمان همچنین کشف کرد که 673 میلیون نفر به طور آشکار در خارج مدفوع می کنند.


کشاورزی

صنعت کشاورزی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آب شیرین است. در ایالات متحده ، حدود 80٪ از مصرف آب کشور است. کشاورزی همچنین منبع اصلی آلودگی رودخانه ها و رودخانه ها در ایالات متحده است.


یکی از راه هایی که کشاورزی باعث آلودگی آب می شود از طریق آب باران است. وقتی باران می بارد ، آلاینده ها مانند کودها ، ضایعات حیوانات و سموم دفع آفات از مزارع به داخل مجاری آب شسته می شوند و باعث آلودگی آب می شوند.


آلودگی های حاصل از کشاورزی معمولاً حاوی مقادیر زیادی فسفر و نیتروژن هستند که رشد شکوفه های جلبک را تشویق می کنند. این شکوفه ها سمومی تولید می کنند که باعث از بین رفتن ماهی ها ، پرندگان دریایی و پستانداران دریایی می شود و به انسان آسیب می رساند.

پلاستیک و زباله

تقریباً سالانه 1.4 میلیارد تن زباله تولید می کنیم. از این زباله های سالانه ، 10٪ پلاستیک را تشکیل می دهد. به دلیل استفاده گسترده از پلاستیک ، کارشناسان تخمین می زنند که 4.8–12.7 میلیون تن زباله سالانه وارد اقیانوس شود.


پلاستیک و زباله از بسیاری جهات می توانند وارد آب شوند:


آوارهایی که از کشتی ها می ریزند

زباله هایی که از محل دفن زباله به اقیانوس می ریزند

زباله هایی که از طریق رودخانه ها از طریق افرادی که اقلام استفاده شده مانند بسته های مواد غذایی را دور می ریزند ، به دریا وارد می شوند

مردم زباله های خود را به ساحل می اندازند

هنگامی که در آب قرار گرفت ، پلاستیک و زباله می تواند به زندگی دریایی و سلامت انسان آسیب برساند. ماهی ها ممکن است زباله بخورند ، آن را به عنوان غذا اشتباه بگیرند و در نهایت بمیرند.


همانطور که پلاستیک به آرامی از هم می پاشد ، میکروپلاستیک تشکیل می شود. این قطعات کوچک پلاستیکی هستند که اندازه آنها کمتر از 5 میلی متر است. ماهی ها ممکن است این میکروپلاستیک ها را مصرف کنند ، که ممکن است توسط انسان خورده شود.


سازمان ملل متحد اظهار داشت که بقایای پلاستیک در اقیانوس باعث مرگ بیش از یک میلیون پرنده دریایی در سال می شود. بقایای پلاستیک همچنین عامل مرگ بیش از 100000 پستاندار دریایی است.


روغن

وقتی تانکرهای حمل بار محموله های خود را می ریزند ، آلودگی نفتی ممکن است رخ دهد. با این حال ، نفت همچنین می تواند از طریق کارخانه ها ، مزارع و شهرها و همچنین از طریق صنعت حمل و نقل به دریا وارد شود.


زباله رادیواکتیو

زباله های رادیواکتیو می توانند هزاران سال در محیط دوام داشته و دفع ایمن را با مشکل روبرو کنند. اگر به طور نامناسب دفع شود ، می تواند وارد آب شود و برای انسان ، زندگی دریایی و محیط زیست خطرناک باشد.

منبع: https://www.palayesazan.com/

فرکینگ

Fracking فرآیند استخراج نفت یا گاز طبیعی از سنگ است. در این روش از مقدار زیادی آب و مواد شیمیایی در فشار بالا برای ترک خوردن سنگ استفاده می شود. مایعات ایجاد شده توسط شکستن شامل آلودگی هایی است که می تواند منابع آب زیرزمینی را آلوده کند.

علل و اثرات آلودگی

آلودگی محیط زیست در حال حاضر بزرگترین چالش پیش روی کلمه است.


در ایالات متحده 40٪ رودخانه ها و 46٪ دریاچه ها برای ماهیگیری ، شنا و آبزیان بیش از حد آلوده هستند. تعجب آور نیست وقتی سالانه 1.2 تریلیون گالن آب طوفانی تصفیه نشده ، زباله های صنعتی و فاضلاب های تصفیه نشده در آب های آمریکا تخلیه می شوند.


یک سوم خاک سطحی جهان در حال حاضر تخریب شده است ، و با نرخ فعلی تخریب خاک باعث می شود کشاورزی و صنعتی نامناسب باشد


منابع آلودگی زیادی وجود دارد و هرکدام تأثیرات خاص خود را بر محیط و موجودات زنده دارند. در این مقاله به علل و تأثیرات انواع مختلف آلودگی پرداخته خواهد شد.


علل

دلایل آلودگی فقط به انتشار سوخت های فسیلی و کربن محدود نمی شود. انواع مختلفی از آلودگی وجود دارد از جمله آلودگی شیمیایی به بدن آب و خاک از طریق اقدامات نادرست دفع و فعالیت های کشاورزی ، و آلودگی صوتی و نوری ایجاد شده توسط شهرها و شهرنشینی در نتیجه رشد جمعیت.


1. آلودگی هوا

دو نوع آلاینده هوا وجود دارد ، اولیه و ثانویه. آلاینده های اولیه مستقیماً از منبع آنها ساطع می شوند ، در حالی که آلاینده های ثانویه هنگام واکنش آلاینده های اولیه در جو تشکیل می شوند.



سوزاندن سوخت های فسیلی برای حمل و نقل و برق ، آلاینده های اولیه و ثانویه تولید می کند و یکی از بزرگترین منابع آلودگی هوا است.


دود حاصل از اگزوزهای اتومبیل حاوی گازها و ذرات خطرناکی از جمله هیدروکربن ها ، اکسیدهای نیتروژن و مونوکسید کربن است. این گازها در جو بالا می آیند و با سایر گازهای جوی واکنش ایجاد می کنند و حتی گازهای سمی بیشتری ایجاد می کنند.


براساس موسسه The Earth ، استفاده زیاد از کود برای کشاورزی یکی از عوامل اصلی آلودگی ذرات ریز هوا است که بیشتر اروپا ، روسیه ، چین و ایالات متحده تحت تأثیر آن قرار دارند. تصور می شود که میزان آلودگی ناشی از فعالیت های کشاورزی بیش از سایر منابع آلودگی هوای ریزگردها در این کشورها باشد.



آمونیاک آلاینده اولیه هوا است که از فعالیت های کشاورزی ناشی می شود. آمونیاک به عنوان گاز حاصل از زباله های متمرکز دام و مزارعی که بیش از حد بارور شده اند وارد هوا می شود.


این آمونیاک گازی سپس با سایر آلاینده ها مانند اکسیدهای نیتروژن و سولفات های ایجاد شده توسط وسایل نقلیه و فرآیندهای صنعتی ترکیب شده و باعث ایجاد ذرات معلق در هوا می شود. آئروسل ذرات ریزی است که می تواند به عمق ریه ها نفوذ کرده و باعث بیماری های قلبی و ریوی شود.


سایر آلاینده های هوای کشاورزی شامل آفت کش ها ، علف کش ها و قارچ کش ها است. همه اینها به آلودگی آب نیز کمک می کنند.


2. آلودگی آب

آلودگی مواد مغذی در اثر فاضلاب ، فاضلاب و کودها ایجاد می شود. مقادیر بالای مواد مغذی موجود در این منابع در انتهای بدن قرار دارد و باعث رشد جلبک ها و علف های هرز می شود ، که می تواند آب را غیر قابل شرب و اکسیژن تخلیه شده باعث مرگ موجودات آبزی شود.



سموم دفع آفات و علف کش ها که به محصولات و مناطق مسکونی اعمال می شوند در خاک متمرکز شده و توسط آب باران و رواناب به آب های زیرزمینی منتقل می شوند. به همین دلایل هر زمان کسی چاهی برای آب حفر کند باید از نظر آلاینده ها بررسی شود.

منبع: https://www.palayesazan.com/

3. آلودگی زمین و خاک

آلودگی زمین تخریب زمین در نتیجه فعالیت های انسانی و سو mis استفاده از منابع زمین است. این امر زمانی اتفاق می افتد که انسان مواد شیمیایی مانند سموم دفع آفات و علف کش ها را به خاک بمالد ، زباله ها را به طور نامناسب دفع کند و از طریق استخراج معادن غیرمسئولانه از مواد معدنی بهره برداری کند.



خاک همچنین از طریق نشت مخازن سپتیک زیرزمینی ، سیستم های فاضلاب ، شستشوی مواد مضر از محل دفن زباله و تخلیه مستقیم پساب فاضلاب توسط گیاهان صنعتی به رودخانه ها و اقیانوس ها آلوده می شود.


باران و جاری شدن سیل می تواند آلاینده های سایر سرزمین های آلوده را در مکان های دیگر به خاک وارد کند.


بیش از حد کشاورزی و چرای بیش از حد توسط فعالیت های کشاورزی باعث می شود خاک ارزش غذایی و ساختار خود را از دست بدهد و باعث تخریب خاک ، نوع دیگری از آلودگی خاک شود.


محل دفن زباله می تواند مواد مضر را به داخل خاک و راه های آب شسته و بوهای بسیار بدی ایجاد کند و زمینه های مناسبی برای جوندگان منتقل کننده بیماری ها فراهم کند.


4. آلودگی صدا و نور

سر و صدا به عنوان یک آلاینده زیست محیطی ناشی از منابع خانگی ، رویدادهای اجتماعی ، فعالیت های تجاری و صنعتی و حمل و نقل در نظر گرفته می شود.


آلودگی نوری ناشی از استفاده طولانی مدت و بیش از حد از نورهای مصنوعی در شب است که می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی در انسان شود و چرخه های طبیعی از جمله فعالیت های حیات وحش را مختل کند. منابع آلودگی نوری شامل بیلبوردهای الکترونیکی ، زمین های ورزشی شبانه ، چراغ های خیابان و اتومبیل ، پارک های شهر ، اماکن عمومی ، فرودگاه ها و مناطق مسکونی است.


جلوه ها

اثرات آلودگی هر روز در اطراف شما قابل مشاهده است. آلودگی باعث تخریب اکوسیستم ها و آب آشامیدنی و آسیب رساندن به سلامت انسان و محیط زیست می شود.


1. اثرات آلودگی هوا

سطح بالای آلودگی هوا می تواند باعث افزایش خطر حمله قلبی ، خس خس سینه ، سرفه و مشکلات تنفسی و تحریک چشم ، بینی و گلو شود. آلودگی هوا همچنین می تواند باعث بدتر شدن مشکلات قلبی موجود ، آسم و سایر عوارض ریوی شود.


حیوانات نیز مانند انسان ها می توانند به دلیل آلودگی هوا از جمله نقص مادرزادی ، نارسایی تولید مثل و بیماری ها از مشکلات بهداشتی رنج ببرند.


آلودگی هوا علاوه بر تأثیرات آن بر انسان و حیوانات ، باعث ایجاد تعدادی اثرات زیست محیطی می شود.


باران اسیدی حاوی مقادیر زیادی اسیدهای نیتریک و سولفوریک است که توسط اکسیدها و اکسیدهای گوگرد آزاد شده در هوا با سوزاندن سوخت های فسیلی ایجاد می شود. باران اسیدی به درختان آسیب می رساند و خاک و بدن را اسیدی می کند ، آب را برای ماهی ها و دیگر آبزیان بسیار اسیدی می کند.


اکسیدهای نیتروژن که با سوزاندن سوخت های فسیلی در هوا آزاد می شوند نیز به نیتروژن مسئول شکوفا شدن جلبک های سمی کمک می کنند.


آزادسازی ترکیبات ساخته شده توسط انسان از جمله هیدروکلروفلوئوروکربن ها ، کلروفلوئوروکربن ها و هالون هایی که قبلاً به عنوان خنک کننده ، مواد کف کننده ، آفت کش ها ، حلال ها ، پیشرانه های آئروسل و خاموش کننده های آتش استفاده می شدند ، ازن را تخلیه می کنند. لایه ازن موجود در استراتوسفر یک لایه محافظتی تشکیل می دهد که اشعه ماورا ult بنفش مضر را به فضا منعکس می کند که در غیر این صورت زندگی حیوانات و گیاهان را از بین می برد.


2. اثرات آلودگی آب

آلودگی آب تهدیدی جدی برای انسان ، حیوانات و آبزیان است.


اثرات آلودگی آب به این بستگی دارد که مواد شیمیایی در کجا ریخته می شوند. اجسام آبی که در نزدیکی مناطق شهرنشین هستند ، به دلیل تخلیه زباله ها و مواد شیمیایی ، به طور قانونی و غیرقانونی ، توسط گیاهان صنعتی ، مراکز بهداشتی و درمانی به شدت آلوده می شوند.


تا حد زیادی بزرگترین پیامد آلودگی آب ، مرگ موجودات آبزی است که می تواند کل زنجیره غذایی را مختل کند. آلاینده هایی مانند کادمیوم ، جیوه و سرب توسط ارگانیسم های ریز آبزی خورده می شوند و سپس توسط ماهی و ماهی صدفی خورده می شوند و با هر مرحله افزایش زنجیره غذایی ، غلظت بیشتری پیدا می کنند و مشکلات جدی در انسان و حیات وحش ایجاد می کنند.

کمبود آب بدن

کمبود آب چیست؟


تمام سیستم های اصلی بدن شما به آب بستگی دارند تا به درستی کار کنند. نوشیدن مقدار کافی آب به بدن شما کمک می کند:


تنظیم دما

جلوگیری از یبوست

دفع مواد زائد

تمام عملکردهای اصلی بدن را انجام دهید

بیشتر افراد ، به ویژه کسانی که در هوای گرم ورزش می کنند ، بیشتر نگران نوشیدن آب کافی هستند. با این حال ، نوشیدن بیش از حد آب نیز می تواند خطرناک باشد.


کمبود آب می تواند منجر به مسمومیت با آب شود. این زمانی اتفاق می افتد که مقدار نمک و سایر الکترولیت های بدن شما بیش از حد رقیق شود. هیپوناترمی وضعیتی است که در آن میزان سدیم (نمک) به طور خطرناکی پایین می آید. این مسئله اصلی ترین نگرانی ناشی از کمبود آب در بدن است.


اگر الکترولیت ها خیلی زود پایین بیایند ، می تواند کشنده باشد. مرگ در اثر کمبود آب نادر است ، اما ممکن است اتفاق بیفتد.


آیا انواع مختلف بیش از حد آب وجود دارد؟

دو نوع اصلی از کمبود آب وجود دارد:


افزایش مصرف آب

این امر زمانی اتفاق می افتد که شما بیش از مقدار کلیه که می تواند ادرار شما را از بدن خارج کند آب بنوشید. این می تواند باعث جمع شدن بیش از حد آب در جریان خون شما شود.


آب نگهدارنده

این زمانی اتفاق می افتد که بدن شما نتواند به درستی از شر آب خلاص شود. چندین شرایط پزشکی می تواند بدن شما را در آب نگه دارد.


هر دو نوع خطرناک است زیرا تعادل بین آب و سدیم را در خون شما از بین می برد.


منبع: https://www.palayesazan.com/


چه عواملی باعث کم آبی می شود؟

هیدراتاسیون بیش از حد عدم تعادل مایعات است. این زمانی اتفاق می افتد که بدن شما مایعات بیشتری را از بدن خارج کند که کلیه ها می توانند از بدن خارج کنند.


نوشیدن بیش از حد آب یا نداشتن راهی برای از بین بردن آن می تواند باعث تجمع سطح آب شود. این مواد مهم را در خون شما رقیق می کند. ورزشکاران استقامتی ، مانند کسانی که در ماراتن و مسابقات سه گانه شرکت می کنند ، گاهی اوقات قبل و در طی یک رویداد بیش از حد آب می نوشند.


م Instituteسسه پزشکی دستورالعملهای منبع معتبر برای مصرف آب کافی را ایجاد کرد. آنها توصیه می کنند که یک بزرگسال سالم به طور متوسط ​​روزانه 78–100 اونس (حدود 9–13 فنجان) مایعات بنوشد.


همچنین لازم به یادآوری است که نیاز آب به سن ، جنس ، آب و هوا ، سطح فعالیت و سلامت کلی متفاوت است. بنابراین فرمول دقیقی در مورد مقدار نوشیدنی وجود ندارد. شرایط متداول مانند گرمای شدید ، فعالیت قابل توجه و بیماری همراه با تب ، بیش از حد متوسط ​​به مصرف مایعات نیاز دارند.


در یک فرد سالم ، ادرار نشانگر خوبی برای وضعیت هیدراتاسیون است. ادرار زرد کمرنگ که شبیه لیموناد است هدف خوبی است. ادرار تیره تر به معنی نیاز به آب بیشتری است. ادرار بی رنگ به این معنی است که بیش از حد آب دارید.


در افراد سالم ، ورزشکاران بیشترین خطر ابتلا به کمبود آب در بدن را دارند. کارشناسان ورزشی در هاروارد توصیه می کنند که یک رویکرد منطقی برای آبرسانی هنگام ورزش باعث می شود تشنگی راهنمای شما باشد.


برخی از بیماری ها و داروها باعث می شوند که بدن شما مایعات بیشتری را حفظ کند و باعث کمبود آب شود. این شامل:


نارسایی احتقانی قلب (CHF)

بیماری کبد

مشکلات کلیوی

سندرم هورمون ضد ادرار نامناسب

داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی

دیابت کنترل نشده

سایر شرایط و داروها با تشنگی شدید باعث افزایش مصرف آب می شوند. این شامل:


روانگسیختگی

MDMA (که اکستازی معروف است)

داروهای ضد روان پریشی

ادرار آور

چه کسانی در معرض خطر کم آبی قرار دارند؟

کمبود آب در بین ورزشکاران استقامتی که قبل و حین ورزش مقادیر زیادی آب می نوشند بیشتر دیده می شود. این در میان گزارش شده است:


افرادی که در ماراتن و اولترا ماراتن می دوند (مسابقات بیش از 26.2 مایل)

سه گانه مرد آهنین

دوچرخه سواران استقامت

بازیکنان راگبی

قایقرانان نخبه

اعضای نظامی درگیر در تمرینات آموزشی

کوهنوردان

این وضعیت در افرادی که بیماری کلیوی یا کبدی دارند نیز بیشتر است. همچنین می تواند افراد مبتلا به نارسایی قلبی را تحت تأثیر قرار دهد.

تشنه؟ در اینجا 9 نوع آبی که می توانید بنوشید آورده شده است

مدام آن را می شنوید: باید آب بیشتری بنوشید. چقدر به شخص بستگی دارد ، اما به طور کلی ، هیدراته ماندن به خوبی مزایای سلامتی را به همراه دارد. فقط شامل چند سطح انرژی بالاتر و عملکرد بهتر مغز می شود.


شیر آب بزنید

یک منبع آب لوله کشی ، آب لوله کشی در همه جا یافت می شود ، از آب توالت عمومی گرفته تا آب خارج شده از سینک آشپزخانه یا ظروف شیشه ای شما را در ماشین ظرفشویی شما تمیز می کند.


طرفداران

اگرچه بسیاری از افراد با ایده نوشیدن آب لوله کشی به دلیل طعم و ملاحظه یا نگرانی در مورد ایمنی ، بینی خود را برمی گردانند ، اما حقیقت این است که نوشیدن آب لوله کشی در بیشتر ایالات متحده بی خطر است.


علاوه بر این ، آب لوله کشی نه تنها برای شما مفید است ، بلکه ارزان تر از خرید انواع آب بطری است.


منفی ها

در حالی که مقررات صنعت در محل منبع معتبر وجود دارد که به منظور جلوگیری از آلودگی منبع سرب و سایر مواد مضر است ، اما گاهی اوقات این کار نمی کند. نمونه بارز آن بحران آب در فلینت ، میشیگان است.


علاوه بر این ، گاردین در گزارشی گزارش داد که ذرات پلاستیک موجود در منابع آب لوله کشی در سراسر جهان را نشان می دهد.


منابع آب عمومی همچنین می توانند حاوی بقایای سموم دفع آفات ، آلومینیوم و سایر مواد نامطلوب باشند. اگر ، اگر نگران هستید که درمان های انجام شده در مورد تأمین آب شما به اندازه کافی نیست ، شما همیشه می توانید یک سیستم فیلتراسیون خانگی را برای تمیز کردن بیشتر خریداری کنید.



آب معدنی

آب معدنی که از یک چشمه معدنی بیرون کشیده شده است ، همانطور که نام آن مشخص است ، پر از مواد معدنی از جمله گوگرد ، منیزیم و کلسیم است - همه مواردی که برای شما مفید هستند.


طرفداران

آب معدنی در واقع برخی از مزایای سلامتی را دارد منبع معتبر ، زیرا مواد معدنی بدن شما را قادر به ایجاد خود نمی کند. همچنین می تواند به هضم غذا کمک کند و حتی بسیاری از افراد طعم آن را بیش از آب لوله کشی دوست دارند ، اما این به ترجیح شخصی بستگی دارد.


منفی ها

یکی از اصلی ترین نکات منفی در مورد آب معدنی هزینه است ، به ویژه هنگامی که با آب شیر مقایسه می شود. بسیاری از مواد معدنی این نوع آب را می توان از یک رژیم غذایی متنوع و سالم نیز بدست آورد.


آب چشمه یا یخچال طبیعی

آبهای چشمه یا یخچالهای طبیعی انواع آبهای بطری هستند که ادعا می شود در منبعی که آب از آن جریان دارد بطری می شوند - از چشمه یا یخچال.


طرفداران

از نظر تئوری ، آبهای چشمه یا یخچالهای طبیعی باید نسبتاً تمیز و عاری از سموم باشند. آنها همچنین حاوی بسیاری از مواد معدنی مفید مشابه موجود در آب معدنی هستند.


همچنین فکر می کنم مارک های شناخته شده ای مانند Evian و Arrowhead ، در بطری های بزرگ و کوچک ، به راحتی در فروشگاه ها عرضه می شوند ، که باعث می شود به راحتی در دسترس باشید.


منفی ها

بسته به میزان نوشیدن شما ، آب چشمه ممکن است گران شود ، خصوصاً در مقایسه با آب لوله کشی. همچنین ، مقداری آب چشمه آب خام ، فیلتر نشده و آزمایش نشده است که بسته به آنچه در آن وجود دارد ، می تواند خطرات بالقوه سلامتی را به همراه داشته باشد.


آب گازدار

آب گازدار که گاهی اوقات به آن آب گازدار یا سودا می گویند ، در حالی که تحت فشار است با گاز دی اکسید کربن تزریق می شود.


طرفداران

آب گازدار احساس متفاوتی از دهان در آب صاف ایجاد می کند ، که اگر بخواهید گازدار و بدون قند یا شیرین کننده های مصنوعی باشد ، می تواند تغییر خوبی باشد.


آب مقطر

این نوع آب جوشانده شده و بخار آن جمع شده و مجدداً در مایعات غلیظ می شود.


طرفداران

اگر در جایی زندگی می کنید - یا به جایی می روید - جایی که منبع آب شیر آلوده است یا احتمالاً آب مقطر وجود دارد ، گزینه مقطر بسیار خوبی است.


منفی ها

از آنجا که ویتامین ها و مواد معدنی در آب مقطر وجود ندارد ، هیچ فوایدی برای سلامتی ندارد. در حقیقت ، این ماده مخدر است که مضر است زیرا آب غیر معدنی تمایل دارد مواد معدنی را از آنجا که می تواند - در این مورد ، بدن یا به طور خاص دندانها - بکشد.


آب خالص

آب تصفیه شده معمولاً آب شیرآلات یا زیرزمینی است که برای از بین بردن مواد مضر مانند باکتری ها ، قارچ ها و انگلی ها تصفیه شده است.


این بدان معنی است که نوشیدن آن تقریباً بی خطر است.


طرفداران

اگر منبع آب فوری شما آلوده باشد ، مانند آب مقطر ، آب تصفیه شده گزینه خوبی است. گفته شد ، بسیاری از کشورها آب لوله کشی را تصفیه می کنند ، بنابراین شما اساسا هر بار که یک فنجان از ظرفشویی آشپزخانه خود را پر می کنید ، آب تصفیه شده می نوشید.


منفی ها

از آنجا که تمام مواد بالقوه مضر از آب تصفیه شده خارج می شوند ، شما همچنین برخی از مواد بالقوه مفیدی را که به منابع آب شیر مانند فلوراید اضافه می شوند ، از دست می دهید که به کاهش پوسیدگی دندان کمک می کند.


علاوه بر این ، خرید آب تصفیه شده یا حتی نصب سیستم فیلتراسیون در خانه بسیار هزینه بر است.


آب معطر یا دم کرده

آب طعم دار آبی است که با قند یا شیرین کننده های مصنوعی شیرین شود و حاوی طعم دهنده های طبیعی یا مصنوعی باشد.


طرفداران

آب با طعم و مزه ، مانند Hint و Propel ، می تواند جایگزین خوشمزه ای برای آب ساده باشد ، که نوشیدن مقدار بیشتری را آسان می کند.


همچنین از آنجا که طعم های زیادی در دسترس است ، می تواند تنوعی به میزان مصرف آب شما اضافه کند. با تزریق میوه و سبزیجات در آب شیر یا بطری ، می توان به طور طبیعی طعم را اضافه کرد ، یا می توانید در بیشتر فروشگاه ها آب با طعم مصنوعی خریداری کنید.


منفی ها

غالباً ، آبهای دارای طعم و مزه حاوی قند اضافه شده یا شیرین کننده های مصنوعی هستند. انواع با قند می توانند منجر به افزایش وزن شوند و تأثیر منفی بر مبتلایان به دیابت داشته باشند. علاوه بر این ، برخی از افراد ممکن است به شیرین کننده های مصنوعی واکنش منفی نشان دهند.


منبع: https://www.palayesazan.com/

آشینه

حرکت به سمت تزئین به عنوان یک حرفه هنری جداگانه ، و هیچ ارتباطی با تولیدکنندگان و خرده فروشان ندارد ، با شکل گیری موسسه تزئینات بریتانیا انگیزه ای به دست آورد. با جان دیبلی کراس به عنوان رئیس جمهور ، تقریباً 200 دکوراتور را در سراسر کشور نمایندگی می کرد. [16] تا سال 1915 ، فهرست لندن 127 نفر را به عنوان تزئین کننده داخلی فهرست کرد که 10 نفر آنها زن بودند. رودا و اگنس گرت اولین زنی بودند که در سال 1874 به طور حرفه ای به عنوان دکوراسیون منزل آموزش دیدند. اهمیت کار آنها در زمینه طراحی همان زمان با ویلیام موریس در نظر گرفته می شد. در سال 1876 ، کار آنها - پیشنهادهایی برای دکوراسیون خانه در نقاشی ، منبت کاری و مبلمان - ایده های آنها در زمینه طراحی داخلی هنری را به مخاطبان گسترده ای از طبقه متوسط ​​گسترش داد. [17]


تا سال 1900 ، وضعیت توسط نجار و سازنده مصور توصیف شد:


"تا همین اواخر که مردی می خواست وسایل را تهیه کند به همه فروشندگان مراجعه می کرد و تکه به تکه مبلمان را انتخاب می کرد ... امروز او برای یک فروشنده مبلمان و تجهیزات هنری می فرستد که از همه اتاق های خانه نظر سنجی می کند و او کارهای هنری خود را به ارمغان می آورد ذهن را تحمل کنید در مورد موضوع. "[18]

در آمریکا ، Candace Wheeler یکی از اولین زنان طراح داخلی بود و به تشویق سبک جدیدی از طراحی آمریکایی کمک کرد. وی در توسعه دوره های هنری برای زنان در تعدادی از شهرهای بزرگ آمریکا نقش مهمی داشت و به عنوان یک مرجع ملی در زمینه طراحی خانه در نظر گرفته شد. تأثیر مهمی در حرفه جدید The Decoration of Houses ، کتابچه راهنمای طراحی داخلی بود که توسط Edith Wharton با معمار Ogden Codman در سال 1897 در آمریکا نوشته شد. در این کتاب ، نویسندگان دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی به سبک ویکتوریایی را محکوم کردند ، به ویژه آن اتاق هایی که با پرده های پنجره سنگین ، دیوارهای ویکتوریایی و مبلمان پر از تزئین تزئین شده بودند. آنها استدلال کردند که چنین اتاقهایی به هزینه طراحی و طراحی مناسب معماری بر روفرشی تأکید دارند و بنابراین ناخوشایند بوده و بندرت مورد استفاده قرار می گیرند. این کتاب یک اثر اساسی در نظر گرفته می شود و موفقیت آن منجر به ظهور طراحان حرفه ای می شود که به روشی که نویسندگان آن از آن حمایت می کنند ، به ویژه السی دو ولف ، کار می کنند.

منبع: آشینه