خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

لیست قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل ارزان سقفی و دیواری

  1. داشتن وزن سبک: ساندویچ پانل نسبت به دیوارهای سنتی ساخته شده با آجر و سیمان تا ۵۰ برابر سبک‌تر است
  2. وجود ایمنی بالا: در مناطق زلزله‌خیز و پرخطر، زمان حریق و عوامل محیطی چون طوفان این سازه‌ها به دلیل سبکی ایمنی مناسبی دارند. همچنین ساندویچ پانل‌ها در مقابل مواد شیمیایی و حرارت نیز عایق خوبی محسوب می‌شوند.
  3. استحکام و دوام بالا: هرچند که سبک هستند ولی به خوبی در مقابل فشار مقاومت دارند.
  4. نصب سریع و آسان: پروژه‌های ساختمانی در مدت زمان کمتر و با صرف انرژی و هزینه‌های کمتری ساخته می‌شوند.
  5. مقاومت بالا در برابر خوردگی
  6. سازگاری با محیط زیست: ساندویچ پانل‌ها که برای انواع شرایط آب‌وهوایی به کار می‌روند قابلیت بازیافت دارد و با اندکی تعمیرات و گاهی حتی بدون نیاز به آن در مکان‌های دیگر قابل استفاده است.
  7. ضد حریق بودن
  8. صرفه جویی در هزینه و انرژی
  9. استریل و بهداشتی بودن

معایب ساندویچ پانل

  • تخصصی بودن نصب
  • هزینه نصب بالا
  • هزینه جابجایی

پلی یورتان

عایق بعدی پلی‌یورتان است که به عنوان ماده‌ای مقاوم و محکم شناخته می‌شود. این عایق از انتقال گرما و حرارت ممانعت می‌کند. پلی‌یورتان بسیار سبک است و ضریب حرارتی پایینی دارد. ویژگی‌های سودمند آن باعث می‌شوند تا قیمت آن گران‌تر باشد اما هزینه بالای آن توجیه‌پذیر خواهد بود. برآیند مزایا و معایب پلی‌یورتان به این شکل است که می‌توان از پانل‌هایی با این نوع جنس از عایق در سوله‌های صنعتی با حرارت بالا استفاده کرد.

پشم شیشه

پشم شیشه پشم شیشه نوعی عایق الیافی است که از ترکیب مواد بازیافتی شیشه ذوب‌شده، ماسه و رزین ساخته می‌شود. قدمت استفاده از پشم شیشه بیش از 70 سال است؛ پشم شیشه همچنین به عنوان یکی از مواد عایق در ساخت ساندویچ پانل مطرح است؛ چرا که ارزان است، عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی است و به خوبی با سایر مصالح ترکیب می‌شود. در مقابل قابل اشتعال بودن پشم شیشه مقداری کاربری این عایق را محدود می‌کند

پلی استایرن

پلی‌استایرن یکی از انواع عایق‌هایی است که در ساخت ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌شود. پلی‌استایرن به عنوان یک ماده عایق نسبتا ارزان، عایق صوتی خوبی به شمار می‌رود و وزن بسیار پایینی دارد؛ همین مساله باعث می‌شود وزن نهایی سازه کاهش یابد. اما به این دلیل که پلی استایرن راحت مشتعل می‌شود توصیه ما استفاده از پلی اورتان به جای این عایق است؛ عملکرد پلی اورتان در سایر جنبه‌ها هم بهتر است.

پشم سنگ

پشم ‌سنگ همچون پشم شیشه یک عایق صوتی به شمار می‌رود با این تفاوت که پشم سنگ در برابر آتش و حرارت هم خاصیت عایقی دارد؛ در نتیجه می‌توان از آن به عنوان جایگزینی مناسب در ساخت ساندویچ پانل سقفی کارگاه‌های کوره‌دار استفاده کرد. در واقع پشم‌ سنگ نسبت به تمامی مواد عایقی که برای ساخت این پانل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند مقاومت بهتری در مقابل حرارت و اشتعال از خود نشان می‌دهد.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پنل

شروع قیمت ساندویچ پنل هر متر مربع از ؟ هزار تومان بسته به زمان ثبت سفارش و پرداخت هزینه متفاوت است. قمیت روز ساندویچ پانل را از کارشناسان فروش استعلام بگیرید. قیمت ساندویچ پانل ارزان را از شرکت آریا پانل بخواهید. آریا پانل بهترین تولید کننده و تامین کننده ساندویچ پنل در ایران است.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل ارزان 3، 4، 5 و 10 سانتی + عکس، مشخصات فنی، ابعاد، مزایا و کاربرد ساندویچ پنل | لیست قیمت ساندویچ پنل متر مربع

خرید ساندویچ پانل | قیمت هر متر مربع انواع پانل ارزان + خرید، عکس

نصب ساندویچ پانل

در نصب و اجرا انواع ساندویچ پنل مواردی متعددی چون عایق حرارتی و صوتی، حفظ زیبایی، جلوگیری از احتراق و آتش سوزی و … از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل باید مراحل اجرا را به یک متخصص بسپارید. مراحل نصب انواع پانل ساندویچی شامل موارد زیر است:

  1. زیرسازی پانل ها
  2. اسکلت بندی سازه 
  3. نصب دیوارپوش و سقف پوش ها
  4. اتصالات موجود در سازه
  5. درز بندی و آب بندی سازه

 

کارخانه تولید ساندویچ پانل

کارخانه آریا پانل با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و برخورداری از خطوط تولید مکانیزه و تمام اتوماتیک تحت نظارت مهندسین و تکنسین‌های متخصص اقدام به تولید و عرضه انواع ساندویچ پانل‌های سقفی، دیواری، سردخانه‌ای و کلین روم می‌کند. این واحد تولیدی با الگو برداری از متدهای روز اروپا در حوزه سازه‌های نوین پیش ساخته موفق شده عنوان واحد نمونه صنعت را در شش سال متوالی کسب کند.


مشخصات فنی ساندویچ پانل

ابعاد

ضخامت ساندویچ پنل به طور کلی بین اعداد 40 تا 300 میلی‌متر نوسان می‌کند. عرض پنل‌ها به نسبت طول 2 تا 11 برابر کمتر هستند. طول ساندویچ پانل‌ها می‌تواند از 2 تا 13.5 متر باشد که اعداد بسیار بزرگی هستند. البته اگر احساس می‌کنید نیاز شما متناسب با این ابعاد نیست می‌توانید تغییراتی در آن‌ها ایجاد کنید.

وزن

به دلیل استفاده از مواد فوق العاده سبک در مرکز ساندویچ پانل ها، وزن آن هم بسیار سبک بوده و در هر متر مربع وزنی بین 8 تا 10 کیلوگرم را داراست.

وزن پانل دیواری = طول × عرض × (1.16)

وزن پانل سقفی = طول × عرض × (1.07)

هسته

هسته ساندویچ پانل همان لایه عایق میانی است که معمولا دو ورق سخت یا دو پوسته در دو طرف خود دارد. تمام ویژگی‌های عایق بودن، نسوز بودن و سبکی متکی بر هسته این پانل‌ها است. اینکه جنس هسته فوم پلی اورتان باشد یک مزیت به حساب می‌آید.

انواع نورد ورق زیره و رویه

دو ورق زیر و روی عایق از جنس گالوانیزه، آلومینیوم، آلوزینک یا … متناسب به نیاز مهندسی و کاربری ساندویچ پانل می‌تواند درطرح‌های متفاوتی مثل کرکره‌ای، سینوسی، پاناروما، کرکره‌ای درشت و ریز، کرکره‌ای چهار گام، صاف، ایرانی و کره‌ای نورد و تولید شود.

چسب عایق

برای اتصال فوم عایق و ورق‌ها و همینطور درزگیری از چسب عایق ساندویچ پانل استفاده می‌شود این چسب که در اصطلاح صنعتی چسب ماستیک نامیده می‌شود بین تمام مصالح از قبیل بتن، سنگ و فلزات چسبندگی ایجاد می‌کند و در حضور این چسب تبادل حرارتی به شدت کاهش می‌یابد.

نوع اتصال

در ساندویچ پانل‎‌ بسته به نوع آن و خواست مشتری حالت‌های اتصال متفاوتی پیش بینی می‌شود. این محصول نوین ساختمانی یا خود دارای نر و مادگی یا اصطلاحا فاق و زبانه و در مواردی پیچ مخفی هستند، یا اینکه با پیچ و رول پلاک یا سیم مفتول و مواد درزگیر به هم متصل می‌شوند.

رنگ

انواع ساندویچ پنل در 12 طیف رنگی (رال رنگ) تولید می شوند که این رنگ ها شامل سفید، آبی، کرم، سبز، زرد، بنفش، نقره ای، قرمز، مشکی، قهوه ای، نارنجی و طوسی که با توجه به موقعیت مکانی سازه، نظر کارفرما و شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب و طراحی و تولید می شوند.

ضخامت

پانل ها در ضخامت های بین 2 الی 25 سانتیمتر و بر اساس نیاز مشتریان تولید می شوند. ضخامت اصلی انواع ساندویچ پانل ها متشکل از 5 لایه آن یعنی ورق بیرونی و لایه محافظی آن، فوم عایق میانی و در انتها لایه درونی و لایه محافظتی آن تعیین می شود که با توجه به نوع کاربری، شرایط ساخت، ضخامت پانل ها متفاوت است.

دانسیته

دانسیته ساندویچ پانل یا میزان فشردگی آن، در اغلب موارد به هنگام انتخاب پنل مورد استفاده بسیار اهمیت، دانسیته بالا نشان دهنده فشردگی بالا و در نتیجه مقاومت بیشتر پانل است.بنابراین اگر سازه ای مستحکم تر با طول عمر بالا میخواهید باید از ساندویچ پانلی با دانسیته بالا استفاده کنید.

ورق های ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل سقفی بسته به شرایط از جنس فولاد، آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه ساخته می‌شود. همچنین جنس لایه عایق نیز می‌تواند پلی‌استایرن، پلی‌یورتان، پشم شیشه یا پشم ‌سنگ باشد. ورق ساندویچ پانل دیواری عموما از جنس‌های آلومینیومی، ورق گالوانیزه یا آلوزینکی انتخاب می‌شود. جنسی که برای ورق ساندویچ پانل دیواری استفاده می‌شود به طور مستقیم ویژگی‌های کلی آن پنل را تعیین خواهد کرد.


ورق های رویه و زیره ساندویچ پانل

فوم های ساندویچ پانل

بسیاری از پانل‌های ساندویچی از نوع صنعتی فوم ضخیمی دارند؛ ضخامت این عایق‌ها بین 4 الی 10 سانتی متر است که جنس عایق و لایه‌های به کار رفته برای تولید آن عدد دقیق و نهایی را مشخص می‌کنند. به طور کلی ضخامت فوم‌ها از 4 سانتی متر تا 15 سانتی متر در بازار موجود است. فوم پلاستیکی، عایق پشم معدنی،فوم PIR،فوم IPN، فوم یونولیتف، پلی یورتان، پشم شیشه ازانواع مختلف فوم های ساندویچ پانل می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد