خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

بهترین شرکت انتخاب اسم برند

برند یک یک استارت آپ سریع هست که یک بستر سرگرم کننده را برای افراد خلاق ایجاد کرده است..

اگر شما هم فرد خلاقی هستید و می خواهید به شرکت های واقعی در انتخاب اسم عالی کمک کنید،

چگونه بهترین شرکت انتخاب اسم برند پیدا کنیم؟

اگر خودتان به تنهایی نمی‌توانید یک نام تجاری مناسب برای برندتان پیدا کنید باید از بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. انتخاب اسم برند شاید کار ساده‌ای به نظر برسد اما همین که شروع به انتخاب اسم برای برندتان کنید متوجه خواهید شد که این کار چندان نیز ساده نبوده و چالش‌های زیادی دارد. انتخاب کردن یک نام تجاری برای برند زمانی دشوارتر میشود که قصد داشته باشید این برند را به صورت رسمی به ثبت برسانید. ثبت قانونی برند قوانین و اصولی دارد که با اطلاع داشتن از آن‌ها می‌توانید راحت‌تر برای انتخاب نام برند خود تصمیم گیری کنید. از همین‌رو حتما در این مسیر به کمک بهترین شرکت انتخاب اسم برند نیاز پیدا خواهید کرد. برای انتخاب اسم برند، پیدا کردن ایده برای اسم شرکت، راهنمایی انتخاب اسم برند ایرانی و اطلاع از لیست اسامی خاص برای برند می‌توانید از کارشناسان ما در برند یک کمک بگیرید. تیم برند یک طی مراحل زیر شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.

انواع اسم برند

در پلتفرم برند یک به صورت رایگان ثبت نام کنید و در مسابقات نامگذاری شرکت کنید.

 برخی از مارک های معروف را که نام تجاری هوشمندانه ای دارند و در آن شش دسته مختلف قرار می گیرند به عنوان مثال گردآوردی کرده ایم::

1. نامها پس از موسس

بسیاری از شرکتها به نام بنیانگذاران نامگذاری شده اند: بن و جری ، رالف لورن ، تامی هیلفیگر. ممکن است محافظت از آن آسان تر باشد. این یک نفس راضی می کند.

 

نقطه ضعف آن این است که به طور جدایی ناپذیری با یک انسان واقعی گره خورده است.

مارک های معروف به نام بنیانگذار:

·        نام به نام بنیانگذار

  • گوچی به نام بنیانگذار گوچیو گوچی نامگذاری شده است.
  • نام موسس
  • تیفانی و شرکت به نام بنیانگذار چارلز تیفانی نامگذاری شده است

جوانب مثبت و منفی استفاده از نام بنیانگذار:

مردم معمولاً این وزن را بر اساس مزایا و معایب داشتن نام تجاری تنظیم می کنند که نام شما یا شما نیست.

آیا نام اصلی خود را انتخاب کنم یا یک اسم عمومی؟

نکات مثبت در استفاده از نام خود این واقعیت است که شما مجبور نیستید هر زمانی را به فکر معرفی یک اسم اختصاص دهید. اگر نام منحصر به فردی دارید ، احتمال در دسترس بودن آدرس اینترنتی وجود دارد. وقتی می روید و به مردم می گویید ، یادآوری آن آسان است زیرا این نام خود شماست طراحی جان اسمیت - شما جان اسمیت هستید و طراحی می کنید. نکات منفی این است که اگر می خواهید شرکت خود را توسعه دهید و به طور بالقوه شرکای خود را بپذیرید ، بنابراین اکنون John Smith & Associates خواهد بود و باید نام خود را تغییر دهید. نقطه ضعف دیگر این است که اگر می خواهید شرکت خود را بفروشید ، نام شما با آن شرکت مرتبط است و اگر آنها آن را از جهتی که دوست ندارید استفاده کنند - احساس می کنید نام خود و هویت خود را از دست داده اید.

اما اگر می خواهید یک نام تجاری سبک زندگی ایجاد کنید و هرگز قصد ندارید مارک خود را بفروشید - استفاده از نام واقعی شما کاملاً مناسب است.


2. اسامی توصیفی

نام های توصیفی با بیان دقیق اینکه شرکت چه کاری انجام می دهد ، کار می کنند. این نام ها ماهیت تجارت را منتقل می کنند. مالکیت و محافظت از نام توصیفی بسیار دشوارتر است.نام تجاری توصیفی معروف شناخته شده:

  •  نامهای توصیفی
  • فیس بوک یک اسم توصیفی است: کتابی از چهره ها.
  • نامهای توصیفی
  • Groupon یک اسم توصیفی است: یک گروه کوپن.

· 

3. نام های ساختگی

از آنجا که یافتن نام های جدید بسیار دشوار است ، شرکت هایی مانند Kleenex و Pinterest با تغییر ، افزودن یا حذف حروف یا ترکیب دو یا چند کلمه برای تأثیرگذاری ، نام هایی را اختراع کرده اند. نام های ساخته شده متمایز هستند و ممکن است دارای حق چاپ آسان تر باشند. نام های اختراع شده می توانند بسیار منحصر به فرد باشند ، اما اگر مراقب نباشید مانند داروهای دارویی به نظر می رسند. نمونه های معروف نام تجاری اختراع شده:

  •  اسامی ساختگی
  • کداک نامی ساخته شده است.
  • نام ساختگی
  • Verizon یک نام ساختگی است (از کلمه horizon).

· 

4. نام های استعاره

آنها با انعکاس تصاویر و معنی بازگشت به برند کار می کنند. نام های استعاره برای تجسم جالب هستند و اغلب می توانند داستان خوبی را بیان کنند. آمازون در آمریکای جنوبی بزرگترین رودخانه جهان است - بنابراین بزرگترین مجموعه کتاب ، لباس و غیره در جهان است. نایک الهه یونانی پیروزی است.

مثالهای معروف نام استعاره:

  •  نام های استعاره
  • نایک یک نام استعاره است - الهه یونانی پیروزی.
  • نام استعاره
  • آمازون یک نام استعاره است - بزرگترین رودخانه در جهان.

· 

5. نام های اختصاری

کلمات اختصاری فقط نسخه کوتاه دستی توصیفی است. برخی از کلمات اختصاری استراتژیک تر هستند. این نامها به سختی به خاطر سپرده می شوند و حق چاپ نیز دشوار است. مرغ سوخاری کنتاکی به KFC تغییر مکان داد ، زیرا مرغ سوخاری به نظر سالم نمی رسید. و بانک های هنگ کنگ و شانگهای برای کمک به گسترش بانک در سطح جهانی به HSBC تغییر یافتند.

نام تجاری نام اختصاری معروف:

·        نام مخفف

·        IBM یک نام اختصاری است و مخفف International Business Machines است.

·        نام مخفف

·        CVS یک نام اختصاری است و مخفف عبارت Convenience، Value & Service است

6. نام واقعی کلمات

کلمات واقعی مانند Uber یا Slack از فرهنگ لغت خارج شده و ویژگی ها یا مزایایی را نشان می دهد.

 

"اوبر" در لغت به معنای یک نمونه برجسته است. بنابراین برای شرکتی با جاه طلبی های بزرگ ، جسورانه و گسترده فراتر از استقبال از سواری ، خوب کار می کند. یافتن کلمات واقعی در فرهنگ لغت دشوار است.

ممکن است کلمات واقعی ایده خوبی به نظر برسند اما در جهان 300 میلیون شرکت یافتن نام سخت تر می شود. نمونه های معروف مارک پیشنهادی معروف:

  • نام واقعی کلمات
  •     Uberیک اسم کلمه ای واقعی است و به معنی برجسته ، عالی (تاکسی فوق العاده) است.
  • نام کلمه واقعی
  • شارپ از اولین محصول شرکت نامگذاری شده است - مداد مکانیکی تیز.

·        برخی از بهترین نام ها انواع نام را ترکیب می کنند. برخی از نمونه های خوب Cingular Wireless ، Citibank استمشتریان و سرمایه گذاران نام هایی را دوست دارند که بتوانند درک کنند.

شرایط ثبت قانونی نام برند چیست ؟

چنانچه قصد نداشته باشید نام برند خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید، تصمیم گیری برای انتخاب آن ساده‌تر خواهد بود. چراکه قوانین ثبت نام شرکت‌ها با بایدها و نبایدهایی که دارد دایره انتخاباتتان را محدودتر می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید شرکت خود را به ثبت رسمی و قانونی برسانید و به دنبال پیدا کردن یک نام تجاری مناسب برای آن هستید حتما باید از تجربیات بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. ثبت برند در ایران قوانین و مراحلی دارد. اگر به دنبال یک شرکت معتبر در زمینه ثبت برند شرکت خود هستید می‌توانید فرایند ثبت برندتان را به شرکت برند یک بسپارید.

می خواهید نام شما چه بگوید؟

در زیر بخشی از فیلم جاناتان بل در TED آورده شده است

 

"هنگامی که نوع نام را انتخاب کردید:

شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید اسم چه چیزی را بگوید. و ایجاد یک نام وسوسه انگیز است که در مورد کسانی که آنها را ایجاد کرده اند ، یا آنچه شما انجام می دهید یا جایی که فعالیت می کنید بگویید ، اما همه اینها با یک داستان شروع می شود. برای به دست آوردن نام مناسب ، ابتدا باید داستان خود را درست کنید داستانی که در بهترین برند شما ظاهر می شود.

بهترین نام های تجاری توصیف نمی کنند - آنها بیشتر به جای یک ایده بزرگ هستند و کلمات به احساسی ترجمه می شوند

راهنمای ثبت اسم برند

نام‌هایی که نمی‌توانند کالا یا محصول یک سازمان را از کالاها یا محصول سازمان دیگری متمایز کنند قابل ثبت نخواهند بود.

نام‌هایی که خلاف نظم عمومی یا موازین شرعی باشند ثبت نمی‌شوند.

نامی که مشابه با نام برند شما قبلا توسط مالک دیگری به ثبت رسیده باشد قابل ثبت نخواهد بود.

نام‌هایی که به طرز گمراه کننده‌ای مشابه با نام برندی باشند که در همان حوزه کاری مشغول به فعالیت هستند مورد تایید نخواهند بود.

اسم برند برای ثبت حتما باید دارای ریشه فارسی باشد.(اگر کارت بازرگانی دارید نیاز نیست

شرایط کلی انتخاب اسم برند

موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نام یک برند بخش بزرگی از هویت آن برند را به خود اختصاص می‌دهد بنابراین خلق یک برند چیزی فراتر از انتخاب یک نام ساده است. پس نامی که برای برند یا شرکت خود انتخاب می‌کنید باید دارای شرایط خاصی باشد. زمانی که خودتان به تنهایی می‌خواهید برای انتخاب اسم برندتان تصمیم گیری کنید ممکن است از این شرایط آگاهی نداشته باشید و همین موضوع قطعا انتخاب را برایتان دشوارتر می‌کند. اما با همراهی بهترین شرکت انتخاب اسم برند با دید بازتری می‌توانید برای انتخاب اسم برند خود تصمیم گیری کنید. از مهم‌ترین معیارهای نام یک برند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

1.      نام برند باید گیرا و جذاب باشد.

2.      نامی که برای برند خود انتخاب می‌کنید در عین زیبایی باید کوتاه باشد.

3.      بهترین نام برای یک برند نامی است که متناسب با شخصیت برند باشد.

4.      نام یک برند باید به سادگی در حافظه مخاطب بماند.

5.      یک نام تجاری خوب نه تنها آوای زیبایی دارد، بلکه به هنگام نمایش نیز می‌تواند توجه بیننده را به خود جلب کند.

6.       قبل از انتخاب یک نام برای برند باید بررسی شود که این نام از قبل توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد