خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

چگونه نام برند انتخاب کنیم؟

چگونه نام برند انتخاب کنیم؟ سوال اکثر کارفرمایان و صاحبان برند همین است.  ابتدا آن نامی که مدنظر دارید را بیرون بیاورید ، اما باید اطمینان حاصل کنید که از نام شخص دیگری که در همان صنعت شما است استفاده نمی کنید

از EPONYM انحصاری اجتناب کنید (علامت تجاری عمومی AKA) - ارزش مهم است

ما نمی توانیم به اندازه کافی استرس داشته باشیم که چرا یک نام تجاری بیش از یک نام است.

اگر مشاغلی بر مأموریت و ارزش خود تمرکز نکنند ، اعتبار بالایی ایجاد می کنند ، خطر دارند نام آنها معنی خود را از دست بدهد و به جای یک مارک تجاری ، اصطلاح عمومی شود. اکنون و دوباره خدمات یا کالاهای تجاری می توانند بیش از حد عمومی شوند و به جای شهرتی که برند ایجاد کرده است ، نام محصولات یا خدمات با تمام کسانی که در صنعت کالا یا خدمات مشابه دارند مترادف می شود.

چند نمونه از این موارد عبارتند از:

کلینکس

زیراکس

پاورپوینت

فتوشاپ

آسپرین

به طور کلی ، اگر یک نام تجاری می تواند به عنوان یک فعل یا توصیف تمام محصولات مشابه در یک صنعت استفاده شود ، عمومی است.

ممکن است تعجب کنید که چرا اینقدر مخرب است.


خوب ، در نظر بگیرید که اگر هر بافت را کلینکس می نامید ، پیشنهاد می کنید هیچ تفاوتی واقعی ، ارزش ذاتی واقعی مرتبط با مارک کلینکس وجود ندارد ، بنابراین هیچ دلیلی برای انتخاب آنها نسبت به سایر محصولات بافتی وجود ندارد.

وقتی می خواهید مردم را وادار کنند شما را به جای رقیب خود انتخاب کنند ، این اساساً عامل اصلی تسلط در صنعت است.

بهترین راه برای جلوگیری از این امر این است که اطمینان حاصل کنید دوباره به شهرت برند خود ، ارزش منحصر به فرد شما و یک هویت قوی متمرکز شده اید.

به برقراری ارتباط با مخاطبان ادامه دهید تا آنها بیش از اینکه فقط به محصول یا خدمات شما بپردازند ، به شما یا شرکتتان فکر کنند.

نامی را انتخاب کنید که با کسب و کار شما مقیاس بندی شود

اگر برنامه کاری خود را نوشته اید ، احتمالاً اهدافی را برای تجارت خود تعیین کرده اید.

همانطور که منتظر هستید از خود بپرسید که یک سال ، پنج سال یا ده سال کسب و کار شما در کجا قرار خواهد گرفت.

آیا با گسترش محصولات و خدمات جدید ، نام کسب و کار شما کار خواهد کرد؟

شاید شما کار خود را با فروش کیک آغاز کنید ، اما قصد دارید ظرف یک یا دو سال یک نانوایی کامل باشید.

Ma's Best Pies وقتی گسترش می دهید نمی خواهد آن را کاهش دهد.

چه اتفاقی می افتد اگر صنعت نام کاری را که شما انجام می دهید تغییر دهد؟

به عنوان مثال ، هنگامی که خودرو برای اولین بار به بازار آمد آن را ماشین یا اتومبیل نمی نامیدند. کالسکه بدون اسب نامیده می شد.

تصور کنید اگر به تجارت خود دربی واگن بدون اسب گفته اید؟

باهوش درست است؟ نه مشاغل شما هرگز آن را از خط اصلی عبور ندهند.

هنگام انتخاب نام خود از اهداف خود و چگونگی تحول صنعت در هنگام انتخاب نام خود آگاه باشید.

انتخاب نام در سن دیجیتال

هنگام انتخاب نام باید دو مورد را در نظر گرفت: 1) نحوه جستجوی افراد به صورت آنلاین 2) نحوه جستجوی صوتی در تغییر روشهای جستجوی ما.

هنگام انتخاب نام تجاری ، می خواهید مطمئن شوید که به عنوان نام دامنه نیز کار می کند.

به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب نام ، این وب سایت در نهایت با یک وب سایت مرتبط خواهد شد و بنابراین می خواهید اطمینان حاصل کنید که به خاطر سپردن ، گفتن و تایپ کردن جستجو به چه آسانی انجام می شود. همچنین ، با استفاده بیشتر از جستجوی گفتاری ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که نام شما الکسا ، سیری یا کورتانا را گیج نخواهد کرد.

برای آزمایش این ، نام تجاری خود را در Google Translate تایپ کنید و بخواهید آن را برای شما بخواند.

چگونه صدا می شود؟

آیا به درستی تلفظ شده است؟

اکنون آن را با ترجمه گوگل صحبت کنید.

آیا Google توانست آن را به درستی و با سهولت انتخاب کند؟در غیر این صورت ، ممکن است بخواهید در مورد آن تجدید نظر کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله متوجه شدیک که چگونه نام برند انتخاب کنیم  و به یاد داشته باشید نام تجاری شما چیزی فراتر از یک نام است ، بلکه نزد مشتریان شما شهرت دارد.

همانطور که نام خود را انتخاب می کنید به اهداف ، ارزش ها و نوع شرکتی که می خواهید تبدیل شوید فکر کنید.

می توانید اسمی را انتخاب کنید که نشان دهنده کاری باشد که شما را با رشد یا تغییر صنعت محدود نمی کند و می توانید از آن علامت تجاری بگیرید.

ژولیت ممکن است از آنچه در نام است پرسیده باشد ، اما دلیل این امر این است که مونتاژها اعتبار خود را با Capulets آلوده کرده بودند.

اگر کار شما به درستی انجام شود ، مشتریان شما تشخیص خواهند داد که گرچه نام تجاری شما با هر نام دیگری به همان اندازه شیرین است ، اما شهرت آن چنان قوی است که حتی این نام عطر زیبایی را در ذهن آنها ایجاد می کند و نام شما فراموش نشدنی خواهد شد.

تجارت شما کودک شماست.

خوب حالا می خواهید اسم کودک خود را بگذارید ؟!

برای انتخاب نام تجاری کامل به کمک نیاز دارید؟ ما شما را در روند کار راهنمایی خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد