خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

ماموگرافی چیست؟

سونوگرافی پستان در مقابل ماموگرافی: تفاوت چیست؟

اکثر زنان - فارغ از سن آنها - با یک مطالعه ماموگرافی آشنا هستند. اما مواردی وجود دارد که پزشک ممکن است به جای ماموگرافی سونوگرافی پستان را تجویز کند. خوب فرقش چیست؟

ماموگرافی چیست؟

سونوگرافی پستان در یک روش غیرتهاجمی (پوست سوراخ نشده است) برای ارزیابی سینه ها استفاده می شود. فناوری سونوگرافی امکان تجسم سریع بافت های پستان را فراهم می کند. همچنین ممکن است از سونوگرافی برای ارزیابی جریان خون در مناطق اطراف پستان استفاده شود. این معاینه اغلب همراه با ماموگرافی مورد استفاده قرار می گیرد - اما در بعضی موارد به تنهایی استفاده می شود.


برخلاف ماموگرافی ، در سونوگرافی سینه از اشعه استفاده نمی شود و بنابراین هیچ خطری برای زنان باردار ایجاد نمی کند. سونوگرافی نه تنها ممکن است در دوران بارداری با خیال راحت مورد استفاده قرار گیرد ، بلکه برای کسانی که مفید هستند نیز ممکن است وجود آلرژی به ماده حاجب داشته باشد.


سونوگرافی پستان به طور کلی به عنوان عوارض غربالگری برای تشخیص سرطان پستان استفاده نمی شود زیرا همیشه برخی علائم اولیه سرطان مانند میکرو کلسیفیکاسیون ها را که رسوبات کلسیم کمی هستند ، تشخیص نمی دهد.


سونوگرافی ممکن است در زنانی که منع مصرف اشعه در آنها وجود دارد مانند زنان باردار ، زنان زیر 30 سال و زنانی که ایمپلنت سینه سیلیکون دارند استفاده شود. این روش همچنین ممکن است برای هدایت روشهای مداخله ای مانند محلی سازی سوزن در طی بیوپسی سینه و آسپیراسیون کیست (حذف مایعات از کیست) استفاده شود.


سونوگرافی پستان از یک کاوشگر دستی به نام مبدل استفاده می کند که امواج صوتی مافوق صوت را با فرکانس خیلی زیاد برای شنیدن ارسال می کند. هنگامی که مبدل در مکان ها و زوایای خاصی بر روی پستان قرار می گیرد ، امواج اولتراسونیک از طریق پوست و سایر بافت های پستان حرکت می کنند. امواج صوتی مانند اکو از بافت ها پرش کرده و به مبدل برمی گردند. مبدل امواج منعکس شده را برداشته و سپس به یک عکس الکترونیکی از پستانها تبدیل می شود.


در طی این روش از شما خواسته می شود که هرگونه جواهرات و لباس ها را از کمر به بالا بردارید و به شما لباس می دهند. شما می خواهید پشت خود را روی میز معاینه قرار دهید و بازوی خود را بالای سر خود در کنار پستان بالا ببرید تا معاینه شود. متناوباً ، ممکن است در کنار خود قرار بگیرید. یک خمیر یا ژل رسانا به پستان زده می شود و یک مبدل دستی مستقیماً روی پوست پوشاننده پستان قرار می گیرد. پس از اتمام مراحل ، ژل از پستان خارج می شود.


به طور کلی ، پس از سونوگرافی پستان مراقبت خاصی وجود ندارد. با این حال ، پزشک ممکن است بسته به شرایط خاص شما ، دستورالعمل های اضافی یا متناوب بعد از عمل به شما بدهد.


آلیشیا دانیلز ، MD ، رادیولوژیست تشخیصی است و وابسته به Hackensack Meridian Health است. دکتر دانیلز در تصویربرداری ساحلی در رودخانه تومس ، نیویورک تمرین می کند. برای تعیین وقت ملاقات با دکتر دانیلز ، با شماره 732-678-0087 تماس بگیرید. برای تعیین وقت ملاقات با پزشکی در نزدیکی خود ، به HackensackMeridianHealth.org مراجعه کنید.


مطالبی که از طریق HealthU ارائه می شود فقط به عنوان اطلاعات عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و نباید جایگزین توصیه های پزشک شما شود. همیشه برای مراقبت های فردی با پزشک خود مشورت کنید.

5 باور غلط در مورد سرطان پستان ، لغو شده است

سرطان پستان بیش از هر زمان دیگر قابل درمان است و نتایج بهتری دارد ، اما باورهای غلط باعث می شود زنان (و گاهی اوقات مردان) انجام آزمایش های لازم را برای ابتلا به آن در مراحل اولیه و قابل درمان به تأخیر بیندازند.


جبران پستان و انکولوژیست ، دبرا کمال ، MD ، مدیر پزشکی برنامه پستان در مرکز پزشکی Riverview می گوید: "در حالی که از هر 9 زن یک نفر در طول زندگی خود به سرطان پستان مبتلا می شود ، اما بسیار دشوار است که بتوان آن را در ماموگرافی تشخیص داد."


در اینجا پنج نکته ای وجود دارد که جراحان پستان و متخصصان آنکولوژی می خواهند بدانید:


غربالگری ماموگرافی بی خطر است. یک تصور غلط که باعث می شود افراد از انجام غربالگری ماموگرافی خودداری کنند این است که با گذشت زمان ، اشعه مورد استفاده می تواند منجر به سرطان پستان شود. بوکران وون ، MD ، رادیولوژیست اختصاصی پستان آموزش دیده توسط بورس در مرکز زنان در Riverview ، می گوید: "ماموگرافی یک ابزار غربالگری ایمن است که از اشعه ایکس با دوز کم استفاده می کند." "دوز تابشی که برای ماموگرافی هر دو پستان استفاده می شود تقریباً به همان میزان تابشی است که یک زن در حدود هفت هفته از محیط طبیعی خود دریافت می کند. من کاملاً اعتقاد دارم که فواید تشخیص سرطان پستان بسیار بیشتر از خطر بسیار کم آسیب احتمالی ناشی از دوز کم تابش ماموگرافی است. "

هیچ سوال احمقانه ای وجود ندارد. دکتر کمال می گوید بسیاری از بیماران او هرگز مشکل جدی دیگری در سلامتی نداشته اند و از پرسیدن س thatالاتی که ممکن است برای آنها بسیار شخصی و صمیمی باشد ترس دارند. اما پزشکان عادت کرده اند که برای رفع بسیاری از نگرانی هایشان از بیماران خود با اطلاعات جامع پشتیبانی کنند و احتمالاً بارها این سوال را شنیده و پاسخ داده اند.

شبکه پشتیبانی موجود است. دکتر کمال خاطرنشان می کند که بیماران می توانند با گروه های پشتیبانی یا پرستار پرستار در ارتباط باشند ، که می تواند به آنها و خانواده هایشان کمک کند تا از نظر مالی ، حمل و نقل و سایر امور پشتیبانی کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد