خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

فیبروآدنوم چیست

5 علامت سلامت زنان که نباید آنها را نادیده بگیرید

وقتی صحبت از سلامتی زنان می شود ، اغلب شهود شما می تواند یک ابزار تشخیص قوی باشد. Yitzhack Asulin ، MD ، MsC ، FACS ، FACOG ، مدیر جراحی رباتیک بازسازی لگن زنان در مرکز پزشکی Pascack Valley ، می گوید: "به عنوان یک متخصص زنان ، جمله محبوب من این است:" به بدن خود گوش دهید. "هیچ چیز غیر معمول را نادیده نگیرید.


با کمی توجه به جزئیات ، زنان می توانند تغییراتی را در بدن خود درک کنند که می تواند شاخص های بیماری باشد. به این پنج علامت توجه کنید و اگر موارد غیرعادی را تجربه کردید به دنبال راهنمایی های متخصص زنان خود باشید.


نفخ شکم و اتساع

اگر پس از صرف غذا به سرعت دچار نفخ شکم یا احساس سیری شدید - به حدی که اتمام وعده های غذایی کوچک دشوار است - این ممکن است اتفاقی باشد ، اما اگر به طور مرتب آن را تجربه کنید ، می تواند نشانه ای از بیماری مانند لوله فالوپ یا سرطان تخمدان. به همین ترتیب ، اگر مشاهده کردید که معده شما بیش از حد نرمال متورم یا بیرون زده است ، به پزشک خود اطلاع دهید.


لاغری ناخواسته

به همین ترتیب ، اگر بدون تلاش وزن خود را کاهش می دهید ، بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید. دکتر آسولین می گوید: "این پرچمی است که ما بسیار جدی می گیریم." اگر توده ای مانند تومور وجود داشته باشد ، می تواند باعث کاهش اشتها و کاهش مصرف غذا شود.


تغییر در عادات روده و یا مثانه

اگر ناگهان احساس اضطرار (نیاز به تخلیه مثانه) یا بی اختیاری کنید یا متوجه تغییر در حرکات روده شوید ، این می تواند نشانه فشار دادن توده ای بر روی اندام های سیستم دفع شما باشد.


درد لگن

دکتر آسولین می گوید ، درد اغلب آخرین علامتی است که خود را در یک مورد سرطان لگن نشان می دهد ، به همین دلیل است که به عنوان مثال سرطان تخمدان را قاتل خاموش می نامند. هوشیاری نسبت به علائمی که به نظر می رسد کمتر جدی هستند بسیار مهم است.


سابقه خانوادگی سرطان

برخی از سرطان ها مانند پستان و تخمدان می توانند از نظر ژنتیکی با جهشی که از طریق بستگان منتقل می شود مرتبط باشند. اگر سابقه خانوادگی سرطان ، به ویژه پستان یا تخمدان دارید ، به پزشک خود اطلاع دهید و آزمایش آزمایش جهش ژنتیکی را در نظر بگیرید. فقط بخشی از کل سرطان های زنان با جهش ژنتیکی شناخته شده در ارتباط است ، اما اطلاع از جهش ژنتیکی می تواند به طور قابل توجهی بر برنامه نظارت شما تأثیر بگذارد.


اگر این علائم را تجربه می کنید

دکتر آسولین می گوید ، اکثر زنان می توانند تفاوت بین ناراحتی معمول مربوط به چرخه قاعدگی یا سایر دردها را تشخیص دهند. با این حال ، اگر شروع به تجربه هر یک از این علائم می کنید ، با پزشک خود صحبت کنید.


زنان 40 ساله و بالاتر باید توجه ویژه ای به این علائم داشته باشند ، زیرا با افزایش سن خطر ابتلا به سرطان لگن افزایش می یابد. زنانی که قبل از 12 سالگی قاعدگی خود را شروع کرده اند یا در اواخر 50 سالگی و یائسگی یائسگی خود را گذرانده اند ، به دلیل مقدار بیشتری استروژن که در طول زندگی خود در معرض خطر قرار گرفته اند ، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان لگن قرار دارند.

فیبروآدنوم چیست

مراحل بعدی و منابع:

منبع ما را ملاقات کنید: Yitzhack Asulin، MD، MsC، FACS، FACOG. برای گرفتن وقت ملاقات با دکتر آسولین یا پزشک دیگری در نزدیکی خود ، با 800-822-8905 تماس بگیرید یا به وب سایت ما مراجعه کنید.

در مورد مراقبت های بهداشتی زنان در Hackensack Meridian Health بیشتر بیاموزید

6 روش برای درمان نشت مثانه

نکاتی برای کمک به دخترتان برای آماده شدن برای اولین ویزیت متخصص زنان

جراحی رباتیک کیست تخمدان وال زن را از بین می برد

مطالبی که از طریق HealthU ارائه می شود فقط به عنوان اطلاعات عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و نباید جایگزین توصیه های پزشک شما شود. همیشه برای مراقبت های فردی با پزشک خود مشورت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد