خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

خبرگزاری مشهد

سونوگرافی سینه

چه تفاوتی بین سوزش معده منظم و ریفلاکس ریفلاکس وجود دارد؟

ریفلاکس اسید CONWAY MEDICAL CENTER بدون دارو ، علائم GERD ، GERD از بین نخواهد رفت ، GERD چیست؟


شما احساس را می دانید.


شاید شما غوغا کردید و تصمیم گرفتید برای شام پیتزا بخورید. شاید شما در کنار وعده غذایی خود از یک لیوان شراب قرمز لذت می برید. شاید در حال رفع کافئین روزانه خود بودید.


سپس شروع می شود - سوزش در سینه ، توده در گلو و درد ریفلاکس اسید که بدون دارو برطرف نخواهد شد.


سوزش معده مزمن که علی رغم ایجاد چندین Tums یا Rolaids برطرف نشود ، می تواند نشان دهنده ابتلا به GERD باشد.


GERD چیست؟

این چهار حرف مخفف بیماری ریفلاکس معده است - ما می دانیم که این یک دهان است. این اتفاق می افتد زمانی که اسید معده شما دوباره به گلو می رود.


به عنوان بدترین سوزش معده که تاکنون داشته اید فکر کنید.


در صورت عدم درمان ، می تواند منجر به سرطان مری شود. مری یک لوله طولانی است که غذا از گلو به معده منتقل می شود.


چه تفاوتی بین سوزش معده و ریفلاکس معمولی وجود دارد؟

هر کس هر از گاهی دچار دل درد می شود. هیچ چیز غیر عادی در آن وجود ندارد به طور کلی ، مصرف آنتی اسید کمک می کند. با این حال ، اگر بیش از سه بار در هفته Tums را ظاهر می کنید ، وقت آن است که با پزشک خود صحبت کنید.


تعریف فنی ریفلاکس ریفلاکس اسید خفیف است که دو بار در هفته اتفاق می افتد یا ریفلاکس اسید متوسط ​​تا شدید که هفته ای یک بار اتفاق می افتد. وقتی داروهای بدون نسخه در دل درد دل دردناک ایجاد نکنند ، احتمالاً به ریفلاکس ریفلاکس مبتلا هستید.


علائم GERD چیست؟

بدیهی است که سوزش سر دل علائم اصلی است و به طور کلی در شب بدتر است. آیا مطمئن نیستید که به GERD مبتلا هستید؟ س yourselfالات زیر را از خود بپرسید:


آیا دل درد من خوابیدن را مشکل می کند؟

آیا من مشکل بلع دارم؟

آیا بعضی اوقات غذا یا مایع ترش را تف می کنم؟

آیا احساس می کنم در گلوی من یک توده وجود دارد؟

آیا سرفه مزمن یا حنجره همراه با دل درد داشته ام؟

آیا درد قفسه سینه دارم؟


ما می خواهیم یک دقیقه وقت بگذاریم تا یکی از این علائم را شرح دهیم: درد قفسه سینه. اگر درد قفسه سینه دارید ، همیشه باید فوراً به مراقبت پزشکی بپردازید ، به خصوص اگر همراه با درد فک ، تنگی نفس یا درد دست باشد اینها می تواند نشانه هایی از حمله قلبی باشد.


چگونه GERD تشخیص داده می شود؟

غالباً ، پزشک می تواند با ارزیابی دقیق علائم ، به شما ریفلاکس ریفلاکس (GERD) بگوید. همچنین در صورت داشتن یک دفترچه غذا و داشتن مشکل در سوزش سر دل ، به پزشک کمک می کند.


گاهی اوقات ، تشخیص باید با انجام آندوسکوپی فوقانی ، آزمایش پروب pH یا آزمایش با استفاده از کپسول براوو تأیید شود. تعادل pH میزان اسید در گلو را به پزشک اطلاع می دهد.


در آندوسکوپی فوقانی چه اتفاقی می افتد؟


در طی این روش ، آندوسکوپ - یک لوله نازک با نور و دوربین - در گلوی شما پایین است تا هرگونه التهاب گلو را تشخیص دهد. نگران نباشید: در حالی که ممکن است هنگام عبور از گلو احساس فشار کنید اما نباید دردی احساس کنید.


در طول آزمایش پروب pH چه اتفاقی می افتد؟


آزمایش پروب pH میزان اسید معده را که در گلو می آید اندازه گیری می کند. سپس این اطلاعات به یک کامپیوتر کوچک منتقل می شود که به طور معمول دور کمر شما پوشیده می شود.


کپسول براوو چیست؟


این شگفتی پزشکی است که به نظر می رسد چیزی خارج از یک فیلم علمی تخیلی باشد. در طی آندوسکوپی ، یک کپسول کوچک ، به اندازه یک درپوش ژل ، روی دیواره مری شما قرار می گیرد. از فرکانس های رادیویی برای ارسال اندازه گیری pH به یک گیرنده استفاده می کند. اندازه گیرنده به اندازه یک پیجر است.


سپس این اطلاعات توسط تیم مراقبت های بهداشتی شما تجزیه و تحلیل می شود. همچنین از شما خواسته می شود که هر روز و چه وقت می خورید ، یک روزانه نگه دارید.


GERD چگونه درمان می شود؟

خوشبختانه ، برخی از تغییرات اساسی در سبک زندگی می توانند علائم GERD شما را تسکین دهند. این شامل:


کاهش وزن

پوشیدن لباسهای گشاد در اطراف شکم

بعد از صرف غذا حداقل سه ساعت در حالت ایستاده بمانید

هنگام غذا خوردن از خوابیدن و خوابیدن خودداری کنید

بالا بردن سر تخت

ترک سیگار ، اگر سیگار می کشید

پرهیز از خوردن غذاهایی که باعث GERD می شوند

اگر این موارد موفقیت آمیز نباشد ، پزشک می تواند برای کمک به شما داروهای تجویز شده را تجویز کند.


با این حال ، گاهی اوقات این تغییر سبک زندگی و دارو کافی نیست. در این موارد ممکن است نیاز به جراحی باشد.


جراحی GERD


رایج ترین جراحی برای درمان GERD شامل استفاده از لاپاراسکوپ است که یک لوله کوچک و نازک است که با یک دوربین فیلمبرداری کوچک مجهز شده است. در طی این روش ، قسمت بالای معده شما به اطراف مری دوخته می شود. معنی این امر این است که برای کاهش ریفلاکس فشار وارد می شود.


این روش را فوندوپلیکشن می نامند. معمولاً با بیهوشی عمومی در بیمارستان انجام می شود. بسته به شرایط فردی ، می توانید در طی دو هفته به فعالیت های عادی خود برگردید.


جراحی های دیگری نیز وجود دارد که شامل تکنیک های آندوسکوپی است. این بدان معنی است که مراحل با استفاده از آندوسکوپ ، که یک لوله نازک ، کوچک و قابل انعطاف است ، به پایان می رسد. همه آنها شامل سفت شدن اسفنکتر مری است - این گروه از ماهیچه هایی است که مری شما با معده شما روبرو می شود.

بیشتر بخوانید: سونوگرافی سینه

مرکز آندوسکوپی در مرکز پزشکی Conway پیشگام در درمان GERD است

مرکز آندوسکوپی ما برتر است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد